Site icon מקומונט לוד

האם מחזור משכנתא זה משתלם?

אחד מהנושאים שמעסיקים כמעט את כולנו במוקדם או במאוחר, זה נושא המשכנתא. כולנו רוצים להיות בעלי דירות וכולנו מבינים שעלינו לשלם לא מעט כסף כדי לקנות את הדירה שרצינו. זה בדיוק השלב שבו אנחנו גם פונים אל הבנק, אך האם זה לא השלב שבו כדאי יהיה גם לדעת משהו על תחום המשכנתאות?

כדאי שתבינו: עולם המשכנתאות הוא כמעט אינסופי ויש בו שלל אפשרויות. למשל: מחזור משכנתא, מסלולים שונים של משכנתא ועוד. לכן אתם חייבים להבין שככל שיהיה לכם יותר ידע, כך יהיה לכם יותר פשוט. מחזור של משכנתא זו דוגמא נהדרת לשם מסובך שלמעשה כולל בתוכו פעולה פשוטה. אנחנו לוקחים את המשכנתא הקודמת שהייתה לנו, ממחזרים אותה ומחליפים אותה במשהו אחר. אפשר לעשות זאת, למשל, כשיש לנו סכום מסוים של כסף שאנחנו רוצים להעביר בבת אחת למשכנתא כדי להקטין אותה.

האם כדאי לקבל ייעוץ כשרוצים לעשות מחזור משכנתא?

התשובה החד משמעית היא כן. זה לא משנה אם אתם חושבים על מחזור של משכנתא או שאתם רוצים לבחון אפשרויות אחרות. מה שבטוח זה שדווקא בגלל שהתחום הזה מלא באינספור אפשרויות, אתם צריכים עזרה. אומנם זה נכון שתוכלו לקרוא לבד על אפשרויות כמו מחזור משכנתא, אך האם זה יהפוך אתכם למומחים? והאם זה אומר שכך תוכלו לבחור לבד מה נכון עבורכם?

צילום: Freepik

האמת היא, שהתשובה היא לא. לעומת זאת, אם תפנו אל המומחים ותבקשו מהם עזרה, הם יוכלו לסייע לכם בצורה מקצועית. כל מקרה צריך להיבחן לגופו כדי שניתן יהיה להחליט האם מחזור משכנתא משתלם במצב מסוים או לא. לכן החשיבות של הייעוץ הינה כה גדולה. אל תשכחו שמדובר כאן על ההלוואה הכי גדולה שאתם לוקחים בחיים. לכן, אם בעזרת פעולות כמו מחזור של המשכנתא תוכלו להוזיל משמעותית את הסכום שאתם משלמים בסופו של דבר על הדירה, למה לא לעשות זאת?

בחרו היטב את היועצים שלכם

זה לא משנה איזו פעולה רציתם לעשות במשכנתא שלכם. זה אפילו לא חשוב אם רציתם לבדוק את האופציה של משכנתא הפוכה. מה שכן בטוח, זה שאתם צריכים לבחון היטב את האפשרויות שעומדות לפניכם. באיזה יועצים אתם בוחרים ומי יוכל לעזור לכם על הצד הטוב ביותר? האם היועצים שלכם באמת מגיעים עם ידע והמלצות? והאם בעזרת היועצים שלכם תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הצעד הנכון?

חשוב מאוד לבדוק כל פיסת מידע אודות האדם שייתן לכם ייעוץ בתחום המשכנתא. כאמור, לא מעט מונח כאן על הפרק. בסופו של דבר, כשעושים את החשבון, ההבדל יכול להיות של עשרות אלפי שקלים. לכן, אם אתם יכולים לבחור מראש יועץ מקצועי ביותר שילווה אתכם בצורה נכונה, מובן שלא כדאי לכם להתפשק על משהו אחר.