Site icon מקומונט לוד

האפשרויות השונות של הדברה בלוד

חרקים ומזיקים אחרים – למשל חולדות, צרעות ועוד – עלולים להגיע לכל בית, חנות, משרד, מוסד ציבור או מפעל בלוד. הם אמנם קטנים מאיתנו, כשעכבר ממוצע למשל הוא באורך של אצבע של בן אדם בוגר, אבל גם כך עלולים לגרום נזקים שונים. עוד כדאי לקחת בחשבון את כושר הריבוי של כל בעלי החיים האלה, כך שהמסקנה המתבקשת היא שאם גם אצלכם התגלו אורחים לא רצויים, כדאי מאוד להזמין מיד שירותי הדברה.

הדברת נמלים בלוד

באופן עקרוני יש שני סוגים של הדברות בלוד: אפשרות אחת היא להדביר חרקים שכבר הגיעו אליכם והאפשרות השנייה היא לבצע הדברה מונעת. כך למשל ניתן לבצע הדברה בלוד כנגד נמלים בתחילת הקיץ ולהבטיח שלאורך כל העונה החמה הן לא יגיעו אליכם.

הדברה נגד נמלים מבוססת על ריסוס. המקומות העיקריים שבהם מפוזרים חומרי ההדברה הרלוונטיים הם המטבח (כולל הארונות והאזור שמתחת לכיור), חדר האמבטיה (גם כן כולל ארונות והאזור שמתחת לכיור) ולאורך הקירות. כדאי לדעת שחברות מקצועיות כמו למשל הדברות מיכאל ובוריס משתמשות בחומרים ברעילות נמוכה – כשלמרות שהרעילות נמוכה האפקטיביות גבוהה.

אם כבר יש אצלכם נמלים, ניתן לפתור את הבעיה גם באמצעות קפסולות זעירות במרקם של ג’ל שכוללות חומר רעיל עבור הנמלים (אבל בטוח לבני אדם). הנמלים ייקחו איתן את הקפסולות אל הקן, המלכה תמות וכך גם אם יישארו נמלים חיות הן יעזבו את המקום.

הדברה. צילום: freepik

הדברת פרעושים ופשפשים

סוג נפוץ נוסף של שירות הדברה בלוד הוא כנגד פרעושים ופשפשי מיטה. לכל חרק יש כמובן חומרים אחרים שמחסלים אותו, אבל יש גם מכנה משותף לפרעושים ולפשפשים, מעבר לעובדה ששניהם עוקצים בני אדם: בכל מקרה ההדברה כוללת קודם כל ניטור מקיף לזיהוי כל המקומות הנגועים ושאיבה בעוצמה גבוהה במקומות אלה. לאחר מכן ייעשה שימוש בקיטור חם כדי לחסל את הביצים. הריסוס עצמו כולל גם חומר שקוטל חרקים בוגרים וגם מעכבי גדילה למניעת הפיכת הביצים ששרדו לפשפשים או פרעושים בוגרים.

הדברת צרעות

בניגוד לדבורים, שתורמות תרומה רבה מאוד לעולם (ובהתאם כשמתגלה קן דבורים הוא לא מחוסל אלא מועתק למקום אחר), צרעות גורמות נזקים קשים – והן גם מסוכנות לבני אדם. בהתאם אם גיליתם קן צרעות אצלכם בבית או בעסק, ואפילו אם “רק” נתקלתם בצרעות בודדות, חשוב להזמין מיד חברת הדברה בלוד עם ניסיון בטיפול בהן.

ישנן מספר דרכים לחסל קן צרעות באופן מקצועי. אופציה אחת היא איבוק עם חומר שמרעיל את הצרעות. פתרון זה מתאים למקומות שהגישה אליהם לא נוחה – למשל קן צרעות בגג רעפים. אופציה שנייה היא פיזור פיתיונות רעילים באזור. הצרעות אוספות את הפיתיונות (הבשריים) ומביאות אותם אל הקן – וכך בסופו של דבר המפגע יחוסל. פתרון זה מתאים למקרים שבהם לא ידוע מיקום הקן או שאי אפשר להגיע אליו. כשיש גישה נוחה אל הקן יתבצע ריסוס באמצעות נוזל או קצף. פעולה זו מתבצעת בשעות הערב, כשכל הצרעות חוזרות מיום העבודה שלהן אל הקן.