Site icon מקומונט לוד

הבית היהודי או הערבים: המפתח להרכבת הקואליציה נמצא בידי חברי רשימת הליכוד

בימים האחרונים חודשו המגעים בין הבית היהודי לליכוד. משיחות שלא לציטוט, נראה שהצדדים מעוניינים להמשיך את העשייה המשותפת של הקדנציה החולפת ולשים בצד את כל רעשי הרקע בדרך להצעיד את לוד למקום טוב יותר. יחד עם זאת, יתכן ודווקא ‘משחק הכסאות’ בתוך רשימת הליכוד הוא זה שימנע את החיבור שעבד טוב כ”כ בחמש השנים האחרונות.

לאחר שפרסמנו כי צוותי המו”מ של הליכוד נפגשו בימים האחרונים עם כל הסיעות הנבחרות למועצת העיר, דבר שהביא לחתימה על הסכם קואליציוני ראשון בין ראש העיר רביבו וראש סיעת לוד ביתנו, אלוירה קוליחמן, אנו ממשיכים ומתבשרים כי גם סיעת הבית היהודי החלה במגעים מתקדמים עם ראש העיר ואנשיו.

מי שמערימים קשיים ומעט פחות תומכים במהלך הם מספר חברים ברשימת הליכוד שמצד אחד, במהלך כנס הניצחון שערך אתמול ראש העיר, יצאו כולם בהצהרות שהם מלוכדים ביחד עם ראש העיר רביבו, אך מנגד מעבירים מסרים בתקשורת המקומית וברשתות החברתיות, שאם לא יקבלו תפקידים משמעותיים לעצמם הם לא ייכנסו עם רביבו לקואליציה ופועלים לסחוט אותו לכך בכל דרך.

צילום: אביחי טבק

בשלב זה נותרה השאלה האם רביבו יגלה מנהיגות ועמידה איתנה כנגד דרישות סחטניות של חברי סיעתו שלו, בדיוק כפי שעמד עד עכשיו בכל דרישה שאינה לגיטימית מצד הסיעות השותפות או שבסופו של דבר, על מנת לקבל שקט תעשייתי ייתן להם את מבוקשם ויצרף את אנשי המגזר הערבי על מנת ליצור קואליציה.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<

גורמים בכירים במערכת הפוליטית, המעורים היטב בנעשה בשורות הליכוד מציינים כי “אותם פעילים שמנסים לנכס לעצמם את הצלחת הליכוד בבחירות האחרונות לא תרמו כלום לקמפיין וחלקם אף כמעט לא יצא מהבית. לא סתם יאיר לא שלח אותם אפילו להצטלם”. כך, עפ”י מקור בכיר במטה הרשימה.

בימים הקרובים נדע האם רביבו הולך עם בוחריו הטבעיים המצפים לראות בכל מחיר הנהגה יהודית בעיר או שהוא מובל ע”י חברי סיעתו שלו והולך לקואליציה עם המגזר הערבי.

ממטה הליכוד לא נמסרה תגובה עד לרגע כתיבת שורות אלו, לכשתינתן נעדכן את הקוראים.