Site icon מקומונט לוד

הודעה חריגה: כהנים? סעו בדרכים חלופיות

עבודות הפיתות ביציאה מהעיר על רחוב הרצל תקועות מזה זמן בשל גילויים ארכיאולוגיים שנמצאו במקום. רגע לפני פתיחת כביש היציאה מהעיר מחדש, בעיריית לוד מפרסמים הודעה חריגה.

ברכת כהנים. צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

“אזהרה לכהנים בעיר לוד! הכביש המוביל אל היציאה הצפונית של העיר לוד, קטע הכביש ברחוב מורדי הגטאות, עובר על בית עלמין קדום בו נמצאו קברים, ועל-כן, כהנים שנוסעים באזור מתבקשים לבצע מעקף ימינה דרך השביל המקביל המתחבר לרחוב אבא הלל סילבר”. זול לשון ההודעה שפרסמה היום עיריית לוד לכלל תושביה, בדגש על אלו הכהנים.

תחילתו של הסיפור לפני כשנה, אז החלו עבודות הפיתוח ברחוב הרצל, בואכה היציאה הצפונית מהעיר, שנחפר לכל אורכו לטובת חידוש תשתיות ובנייה מחדש. עם בוא החורף נעצרו העבודות – תחילה בשל “הגזמים הלא צפויים” ולאחר מכן בשל מה שהתברר כגילוי ממצאים ארכיאולוגיים מתקופות לא ידועות שדרשו את עצירת העבודות.

כאמור, הבוקר נפתח לתנועה קטע הכביש החדש-ישן, וזאת מבלי שנעשו העבודות שעיכבו את פתיחתו במשך שנה, אלא רק לאחר שכוסה מחדש – וייפתח שוב לצורך המשך העבודות הארכיאולוגיות בחודש נובמבר. בנוסף, בשל הגילוי של עצמות אדם במקום פירסמה העירייה הבוקר את ההודעה החריגה לכהנים, שעל פי ההלכה היהודית מצווים בהלכות טהרה מיוחדות ובהן שלא להיכנס לבית קברות ולא לעבור מעל קברים.

מעיריית לוד נמסר: “מקצע הרצל צפון נפתח הלילה, 4.9 לתועת רכבים, זאת עד לחידוש העבודות במלואן בנובמבר 2021. עיריית לוד פועלת בימים אלה להסדיר את התנועה בכביש זה באופן שיתאפשר מעבר גם לכהנים”