Site icon מקומונט לוד

הוותמ”ל אישרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בלוד

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ”ל), אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בדרום העיר לוד. התוכנית כוללת 3,613 יחידות דיור, כ-37 דונם עבור שטחי ציבור וכ-48 דונם עבור שטחים פתוחים. אדיר קינן, מיזמי התוכנית: “לתושבים מגיע להתחדש, לעיר מגיע לצמוח. אני שמח שהמאמצים נושאים פרי”.

התוכנית, המקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הינה על שטח כולל של 237 דונם, והיא ממוקמת בגבולה הדרומי של לוד צמוד לרמלה, מערבית לכביש 40 ושדרות ירושלים, מזרחית לרחוב יוספטל ומדרום לשדרות שלמה המלך.

התוכנית כוללת הקמת 3,613 יחידות דיור במבנים של עד 10 קומות ומגדלים בני 25 קומות שמתוכם 722 דירות קטנות. כמו כן, התוכנית מאפשרת עירוב שימושים למסחר וחינוך בקומות הקרקע, שטחים לצרכי ציבור ושטחים פתוחים.

מתחם שלמה המלך לוד (HQ אדריכלים)

כיום מצויות במתחם 982 יחידות דיור ב-7 בניינים בצורת H ו-32 מבני שיכון, 11 בתי סוכנות דו קומתיים ו-6 צמודי קרקע, שיפונו לטובת פרויקט ההתחדשות.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מסתכמת על התחבורה הציבורית העתידית שתתפתח בשדרות ירושלים: ה”קו החום” של הרכבת הקלה, נתיב “מהיר לעיר” ותכנון לקו המטרו. כמו כן, התוכנית מאפשרת הקמת ציר תנועה חדש בכיוון מזרח מערב, בנוסף למערכת שבילי אופניים בתוך השכונה שיתחברו למערכת העירונית ברחובות הראשיים, מדרכות רחבות ומוצלות ומערכת שבילים להולכי רגל.

המתחם מחולק למספר תתי מתחמים הפרוסים בצורת “פלוס” לכל אורך רחוב שלמה המלך מצפון לדרום ומרחוב די’יזרעלי ועד שדרות ירושלים ממערב למזרח ומהווה את אחד הפרויקטים הגדולים ןהמשמעותיים ביותר בלוד מבחינת התחדשות עירונית בשנים הבאות.

(HQ אדריכלים)

אחד מתתי המתחמים שכבר נמצא בדרך לפינוי בינוי הוא מתחם הצופים עליו כבר כתבנו בעבר. תושבי המתחם שכולל 48 יח”ד קיימות ועליו ייבנו 310 דירות חדשות הקדימו לפעול וכבר אספו את סך החתימות הנדרשות להתקדמות התכנון ואף הפקידו את היוזמה בידיהם של חברת כח נדלן שמובילה את ההתחדשות העירונית בלוד ובימים אלו נמצאת לקראת קבלת היתרי בניה בפרויקט אחר שלה בעיר ברחוב כצנלסון, וחברת ICR – ישראל קנדה ראם – מחברות הנדל”ן הגדולות והחזקות היום בישראל שהצטרפה ליזם המקורי ותיקח חלק פעיל ומרכזי בפרויקט.

אדיר קינן, מנכ”ל כח נדל”ן מסר למקומונט לוד: “אישור התוכניות בוותמ”ל הוא צעד מרכזי לקראת המהפך שכל מרכז העיר, ובדגש על השכונות הוותיקות של לוד, צריך לעבור – ויעבור. המהלך של התושבים שהחל כבר לפני שנים ארוכות ונתקע בידיהם של יזמים שאינם מכירים את האתגרים של השכונות ברוך ה’ נוחל עכשיו הצלחה ואני שמח שיש לי את הזכות לקחת חלק בשדרוג של העיר והשכונה, יחד עם ישראל־קנדה-ראם, אחת החברות הגדולות במשק”.

מתחם הצופים. (HQ אדריכלים)

מתכננת הוותמ”ל במינהל התכנון, אדר’ סיגי בארי הוסיפה: “הוותמ”ל ממשיכה לפעול באחריות ובמהירות כדי לתת מענה לעיר לוד בדגש על המרחבים הוותיקים המשוועים להתחדשות. מדובר בתוכנית המציעה תכנון עירוני עדכני שיחזק את העירוניות וישדרג את איכות המרחב הציבורי”.

“במסגרת העבודה על התכנית עסקנו בניהול, שמאות ובייצור מתווה כלכלי שהתייחס לבניה הלא חוקית, למבני גן-גג וליצירת מספר גדול של מתחמי איחוד וחלוקה.” שיתפה דניאלה פז־ארז שמאית התוכנית המנוהלת על ידי פז כלכלה והנדסה. “הטיפול בפרמטרים האלו כפי שבאים לידי ביטוי בתכנית מעלים את רמת הוודאות שלה ויתרמו ליישום מוצלח שלה בהמשך” הוסיפה.

יאיר רביבו, ראש העיר לוד מסר למקומונט לוד: “אני מברך את הועדה על ההחלטה לאשר להפקדה את מתחם שלמה המלך אחרי אישורם של מתחמים אחרים בעיר. לוד ממשיכה את תנופת הפיתוח וההתחדשות ואישור מתחם שלמה המלך הוא אבן דרך נוספת בשינוי וההתחדשות של העיר לוד. המתחם הקיים במרכז העיר, יעבור שינוי מהיסוד וישלב מגורים לצד שטחי מסחר והפנאי לרווחת התושבים. החיבור של המתחם למטרו ולתוכנית מהיר לעיר יאפשרו לדיירים במתחם ליהנות מגישה נוחה ומהירה לכל חלקי העיר ולתל אביב והסביבה”.