Site icon מקומונט לוד

הזמן לשמוח: 50 שורדי שואה חגגו את חג הסוכות יחד

מפעלי החסד יד ביד
קרדיט צילום קונסטנטין גרוסמן

ביום חמישי האחרון (28.9) נערכה ארוחה מיוחד וחגיגית עבור כ-50 שורדי שואה, תושבי העיר לוד, בסוכת השותפים של ״מפעלי החסד יד ביד״. את האירוע פתחה ארוחה חגיגית שבישלו מתנדבי העמותה שייסד הרב יעקב גלויברמן אשר בירך את האורחים המיוחדים, וכן שירה בציבור ביידיש ובעברית.

לאחר מכן, בירכה את שורדי השואה ואת “מפעלי החסד יד ביד” ציונה קניג-יאיר, סגנית הנשיא לישראל של ועידת התביעות, הארגון היהודי שמנהל מידי שנה את המו”מ מידי שנה עם ממשלת גרמניה על כספי הפיצויים ותומכת בארגונים המסייעים לשורדי שואה ברחבי העולם:
״אני מאוד שמחה לייצג היום כאן את ועדית התביעות, גוף שמשנת 1951 דואג, חושב על כל צורך, מהבסיסי ביותר עד אחרון הצרכים של ניצולי השואה. אני רואה שאתם יושבים בסוכה מאוד יפה שהקימו לכם כאן בלוד, ונהנים משיתוף פעולה הארוך טווח שיש לנו כבר שני עשורים בין ועדית התביעות לבין הארגון הקדוש הזה. בתקופת החגים יש לנו את תקיעת השופר ויש לנו את ארבעת המינים ויש לנו מצווה לשבת בסוכה. הדבר שמאחד את כל זה – זוהי הרוח של העם היהודי, שלמרות כל האתגרים, כל הקשיים וכל הבעיות, הרוח שלנו נשארת חזקה ואיתנה ושורדת את כל זה. אני רוצה לברך אתכם ואתכן, שיהיה לכם חג שמח, שנה טובה, הרבה בריאות, שמחה, שתהנו ותצליחו להיות ברוח חזקה בשנה החדשה הזאת!״.