Site icon מקומונט לוד

החוזים העתידיים – כל המידע שצריך לדעת

אם לא ידעתם, פריטי המסחר שנסחרים בבורסה שמניבים מימון למנפיק שלהם ותשואה לרוכש נקראים מכשירים פיננסיים. פשוט בגלל שהם מייצרים מסחר ומשפיעים על מדדי השוק. החוזים העתידיים אינם שונים מכל מכשיר פיננסי אחר כמו מניות ואגרות חוב, והם טומנים בתוכם פוטנציאל רווח גדול לרוכש שלהם וכיסוי הוצאות למי  שמנפיק את החוזה. חוזה עתידי – מכשיר המסחר העתידי.

עם המבט לאופק

החוזים העתידיים באים לנסות ולהבטיח רווח מסוים לרוכש שהסחורה. זה יכול להיות מטבעות חוץ, מטבח מקומי, נדל”ן ועוד. בעולם המסחר בבורסה, החוזים העתידיים נתחמים במסגרת זמן מסוימת שעד אז יש לממשם והמחיר נקבע מראש. ישנם חוזים סטנדרטיים שמתקיימים בהם תנאי בסיס כמו בכל חוזה עתידי אחר, וישנם חוזים לא סטנדרטיים שמצריכים מחויבות גבוהה של עשרה אחוזים מכל צד בעסקה כעירבון.

הסבר היתרון הברור

בואו ניקח למשל בעל חברה פרטית שמחפש מימון. באותה החברה מייצרים משחקי מחשב. מגיע משקיע, ואומר שהוא צופה רווח גדול לחברה והוא מוכן לקנות את החברה ולממן את פיתוח המשחקים במחיר בגובה מסוים עד חצי שנה. לפני סוף החצי שנה, החברה מצליחה כל כך, שהיא כעת שווה פי 5 מהמועד בו המשקיע קנה את החברה. החוזים העתידיים מאפשרים קביעה מראש של מחיר על נכס, ואת החוזה אפשר לממש לפני שפוקע המועד שלו.

מי סוחר בחוזים העתידיים

החוזים העתידיים יכולים להיסחר על ידי כל סוחר בבורסה שמבין דבר אחד או שניים. כדי לסחור בחוזים עתידיים בצורה יעילה, צריך מערכת מסחר מתקדמת ומאגר ידע שיוכל לסייע לסוחר. אתר טריידסטיישן מציע את פלטפורמת המסחר המתקדמת ביותר והיא מותאמת למחשב, פלאפון נייד ומערכות הפעלה שונות. בדרך כלל, הסוחרים בחוזים עתידיים מתחלקים לשתיים: המגדרים, שרוצים לגדר את ההשקעות שלהם וליצור רשת ביטחון כספית. הספקולנטים, הם למעשה מי שדיברנו עליהם עד עכשיו – סוחרים שרוצים רק לייצר רווח בהשקעה לטווח קצר בלי שום עניין ברכישת הנכס בפקיעת החוזה העתידי.

צילום: PIXABAY

לא מסחר חופשי

לא משנה כמה ניסיון יש לכם כסוחרים, החוזים העתידיים אכן פתוחים למסחר לכולם, אך הם מצריכים ידע והבנה של השוק. בגלל המחיר הקבוע מראש, סוחר ירצה להתחייב לחוזה עתידי במידה והוא אכן צופה שיהיה מכך רווח, משמע – ערכו של הנכס שמוצע למכירה בחוזה העתידי יעבור את מחיר העסקה ולפחות את המחיר שלו שקבוע בשוק.

ממה מושפע חוזה עתידי

ערכם של החוזים העתידיים מושפע מתנודות העסקאות בבורסה ומהמדדים המשתנים. בגלל שמחיר החוזה נקבע מראש, ערך הנכס שמוצע בחוזה נקבע לפי תנודות הבורסה מאחר ושם מתועד החוזה. המסחר במערכת החוזים העתידיים הוא ממוחשב לגמרי והוא אינו מושפע ממשקיעים גדולים או מתאגידים שעושים גלים בשוק ומנסים להגדיל את השורה התחתונה שלהם.

מילות סיכום

החוזים העתידיים הם כלי מסחר מרתק, מלמד ובעל פוטנציאל רווח בטווח הקצר. החוזים הללו בדומה לכלל מכשיר פיננסי שנסחר בבורסות; מצריך ידע, שיקול דעת, צלילות והבנת השוק. דווקא בגלל שמדובר בהשקעה יחסית סולידית במידה ואכן יש בידכם את אפשרות החיזוי של הערך העתידי, צריך לוודא שאכן מדובר בהשקעה משתלמת. בהצלחה לכם.