Site icon מקומונט לוד

החל מהחודש הבא הנסיעה לירושלים תהיה מהירה יותר

בתחילת דצמבר יפתח לתנועה “נתיב פלוס” חדש בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל. פתיחת הנתיב החדש צפויה לחסוך זמן נסיעה משמעותי לנוסעים בתחבורה ציבורית או בתפוסה מלאה (3 נוסעים ומעלה).

פורצים את הדרך לתחבורה הציבורית והשיתופית לבירה. ב-2 בדצמבר 2022 ייפתח בכביש 1 למזרח “נתיב פלוס” לתחבורה ציבורית ושיתופית (קארפול, רכב שחולקים 3 לפחות, כולל נהג/ת), שיעקוף את הפקקים ויקצר את זמן הנסיעה לירושלים.

הנתיב החדש ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום ו’, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית.

“נתיב פלוס” באורך 26 ק”מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל, יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע), בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשי הדרך.

קטע בנתיב המהיר הקיים בכביש 1 לירושלים. בקרוב קטע נוסף ייפתח. צילום: שבתאי טל, cloudview

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בעבודות צביעת הנתיב הלילה סמוך למחלף שער הגיא, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח”כ מרב מיכאלי, מנכ”לית המשרד, מיכל פרנק, מנכ”ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי ובכירי משרד התחבורה. יודגש, כי רק לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב”נתיב פלוס” שלא כדין – תגרור קנס של 500 ש”ח.

“נתיב פלוס” בכביש 1 הוא חלק מ”תכנית המיליון”, שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני. במקביל לפתיחת כביש 16, המשמש ציר כניסה נוסף לשכונות דרום ירושלים ומערבה, השלים בחודשים האחרונים המשרד את עבודות התכנון ההנדסי והבטיחותי מול מהנדסי התנועה ומשטרת ישראל, כדי לאפשר את פתיחת הנתיב בימין הכביש. לאחר סיבוב מוצא ישתלבו האוטובוסים בנתיב הקיים המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, עד לכניסה לבירה. יודגש, כי מקטע זה אינו פתוח לתחבורה שיתופית.

משרד התחבורה מציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לרכב הפרטי בנסיעה לירושלים. אוטובוסים: מערך קווי האוטובוס תוגבר בעוד 115 נסיעות ביום לירושלים מיישובים במרכז, בשפלה ובדרום: חולון, בת ים, רמלה, רחובות, ראשון לציון, קריית גת ועוד. רכבת ישראל מפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי. צילום: סיון שחור ונתן וויל, לע”מ

לרשות הנוסעים מספר אפשרויות “חנה וסע”:
חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב.
חניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב;
חניון חנה וסע בראשון לציון, כ-600 מקומות וקו אוטובוס ישיר לתל-אביב ולרמת גן.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי אמרה כי ״אחרי עשור של הזנחה שהפכה את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, עשינו היפוך פירמידה שהופך את התחבורה הציבורית להיות VIP. התחייבתי ל 150 קילומטר של נת״צים, נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית השנה, והנה אנחנו צובעות וצובעים הערב את הנת״צ הכי ארוך במדינה שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים- 26 קילומטר ועוד 22 שיהיו כבר החודש. העשור הבא חייב להיות העשור של התחבורה הציבורית. זאת הדרך היחידה להוציא את ישראל מהפקק. מי שלא יבוא או תבוא אחרי, אסור להם להפסיק את המהפכה הגדולה שעשינו בתחבורה הציבורית במדינת ישראל, להפוך אותה לאופציה איכותית, אמינה וזמינה לכל אחת ואחד״.

מיכל פרנק, מנכ”לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוסיפה כי “משרד התחבורה מקדם בעקביות מדיניות לעודד תחבורה ציבורית ושיתופית, באמצעות השקעה חסרת תקדים בתשתיות לתחבורה ציבורית ובתוספות שירות במאות מיליוני שקלים. ההעדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית ב’נתיב פלוס’ מהווה ניצול חכם וצודק יותר של תשתיות לאומיות”.

ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל, אמר: ״חברת נתיבי ישראל מהווה את הזרוע הביצועית של משרד התחבורה בקידום תכנית המיליון לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פתרונות לתחבורה שיתופית. כל זאת במטרה להקל על עומסי התנועה בכבישי הארץ ולהקל על הגודש. תחילת העבודות לסימון נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמלות אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך.״