Site icon מקומונט לוד

הלילה: שריפה ברחוב סטרומה – 10 פצועים. עשרות דיירים פונו מבתיהם

הלילה מעט לאחר השעה ארבע התקבל דיווח על שריפה בבניין מגורים ברחוב סטרומה בלוד. כוחות ההצלה הרבים שהגיעו למקום חילצו מהבניים למעלה מעשרים דיירים, בהם פצוע בינוי ותשעה פצועים קל.

ששה צוותי כיבוי וחילוץ הגיעו הלילה לשריפה שפרצה בבניין בן 4 קומות ברחוב סטרומה בלוד. על פי הדיווחים, מוקד הבעירה היה במקלט הבניין, ומהר מאוד עשן סמיך היתמר לקומות העליונות. כשהגיעו כוחות הכיבוי הם זיהו מיד משפחות שלמות שעומדות על חלונות הבתים כאשר עשן סמיך ממלא את חלל ביתם.

תוך סיכון רב ומורכבות הביצוע פעלו מכבי האש על מנת לחלץ את הדיירים בעזרת סולמות דרך החלונות ובעזרת מסיכות חילוץ דרך חדר המדרגות.

באירוע חולצו בסה״כ 22 דיירים מהבניין, ומהמקום פונו אל בית החולים 9 נפגעים כאשר 8 במצב קל ו-1 במצב בינוני.  כמו כן ל- 14 דיירים נוספים הוענק טיפול רפואי בזירת האירוע.

רק כשעה וחצי לאחר תחילת האירוע, סמוך לשעה 6 בבוקר הצליחו הכבאים להשתלט על מוקד הבעירה בעזרת כיבוי עם קצף ואישרו כי חדר המדרגות נקי מעשן והאירוע בשליטה מלאה של כוחות הכיבוי במקום.

על פי דיווחי מד”א שהעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שמיר-אסף הרופא, קפלן ושיבא בתל השומר 10 נפגעים משאיפת עשן, הפצועים הם גבר בן 50 במצב בינוני ו-9 קל. כ-15 דיירים נוספים נבדקו בשטח ע”י צוותי מד”א ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

צילום: כיבוי אש
צילום: כיבוי אש
צילום: תיעוד מבצעי מד”א