Site icon מקומונט לוד

לוד מתחדשת: “המבואה”, המנהלת העירונית להתחדשות לוד, הושקה השבוע

משרדי “המבואה”, המנהלת העירונית להתחדשות לוד, נחנכו השבוע. “המבואה” היא זרוע משותפת לעיריית לוד ולמשרד הבינוי והשיכון, המופעלת על ידי החברה הכלכלית לוד. ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “הקשר האיתן עם ממשלת ישראל מצד אחד ועם התושבים מצד שני עושה לעיר לוד רק טוב”

באירוע השקת המנהלת לקחו חלק ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, מנכ”ל כלכלית לוד בן מיוסט, מנהלת “המבואה” ניצה כרמלי, נציגי משרדי ממשלה, יזמים ונציגים מקרב תושבי העיר.

ראש עיריית לוד, עו”ד יאיר רביבו ציין כי “הקמת המנהלת להתחדשות עירונית תאפשר לנו לשלב דירות רבות של תושבים ותיקים בתכניות לשינוי פני העיר. שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם הממשלה כבר מביא לתוצאות בשטח וכך גם הקשר השוטף והיומיומי עם התושבים. המנהלת הוקמה בראש ובראשונה כדי לתת שירות לתושבים ולשמור על האינטרסים שלהם. נמשיך במגמת צמיחה כי בלוד – התושבים במרכז”.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

ראש הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן, אמר כי הוא “מברך את ראש העיר, את צוות כלכלית לוד ואת המנהלת העירונית על שיתוף הפעולה המבורך בנושא ההתחדשות העירונית. המנהלת היא הכתובת עבור התושבים לקבלת מידע, ליווי מקצועי וייעוץ. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תעשה כל שביכולתה בכדי שהתושבים יקבלו את ההחלטות הטובות ביותר בנוגע למקום מגוריכם. בדרך זו, נקדם את ההתחדשות העירונית בלוד; עיר בעלת פוטנציאל גדול בזכות מיקומה האסטרטגי במרכז הארץ, ומאפייניה הייחודיים, המחייבים שזירה של הבנייה החדשה בצד המבנים ההיסטוריים הרבים בעיר”.

רביבו. “המינהלת הוקמה לתת שירות לתושבים ולשמור על האינטרסים שלהם”. צילום: יחצ

מנכ”ל כלכלית לוד, בן מיוסט: “זהו מרכיב נוסף במסגרת הסכם הגג, אשר נחתם בין ממשלת ישראל לעיריית לוד ולכלכלית לוד. מהלך לאומי זה מביא להשקעה, שעשרות שנים העיר לוד ותושביה לא ראו. חידוש פני העיר באמצעות אלפי דירות חדשות תביא לשיפור משמעותי של איכות החיים של התושבים”.

יצחק מנשרוב, דייר במגדלי הציונות, פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בלוד, אמר כי: “אחרי הרבה שנים של חוסר אמון במערכת העירונית מחד, וכניסת אנשים שונים שניסו להחתים אותנו על כל מיני טפסים מאידך, סוף סוף אנו מרגישים שיש לנו מי שדואג לנו. העירייה והמנהלת מביאות לנו את כל הכלים ללא עלות, דואגים שהיזמים לא יקפחו אותנו ומוודאים שהפרויקט יהיה כלכלי ליזמים, כדי שלא ייתקעו באמצע הפרויקט”

המנהלת העירונית מלווה באופן מלא ושוטף תושבים ויזמים, ובמסגרת כך מקיימת כנסי הסברה, מטפלת בארגון הדיירים לבחירת נציגויות, מסייעת בבחירת עורכי דין מייצגי דיירים ומניעה את המהלכים לתכנון, לייזום ולביצוע של הפרויקטים כמתחמי פינוי בינוי, אשר יתרמו לחידוש פני העיר. כבר בחודש האחרון אושר להפקדה בוועדה המחוזית פרויקט מגדלי הציונות – המתחם הראשון לפינוי-בינוי בלוד, ואושרו למסלול רשויות שני מתחמי ענק במרכז העיר.