Site icon מקומונט לוד

המצבה בבית העלמין בלוד זעזעה את המדינה

קבלן מצבות שככל הנראה לא קיבל את שכרו הותיר כיתוב מטריד על קבר של אשה בבית העלמין בלוד:”לידיעת המשפחה, הכסף לא שולם”.זעם ברשת הוביל להתערבות שר הדתות ולהסרת הכיתוב המביש.

איציק אוזנה מנכ”ל ‏‏‎ACE Autodepot‎‏ הגיע ללווית אמו של חבר לעבודה וגילה את הכיתוב המביש על אחד הקברים של אשה שנפטרה ונקברה בבית העלמין. לצד הכיתוב המקובל של ”אשתי אמנו סבתנו ודודתנו היקרה” ותאריך לידתה ופטירתה החליט בעל חברת המצבות שככל הנראה לא קיבל את שכרו להוסיף את הכיתוב המביש: ””לידיעת המשפחה, הכסף לא שולם”.

אוזנה העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו בו לצד תמונת המצבה הוא תייג את המועצה הדתית עמק לוד וכתב :”אין גבול??מדוע אתם מאפשרים לקבלן כזה או אחר לתת ביטוי באופן כזה לתסכולו?בשביל זה יש בתי משפט,מדוע אתם מאפשרים הענשת המת?אני נוטה להאמין שהתשלום בגין המצבה לא בוצע עקב קושי כלכלי של המשפחה.קורה. בואו נעשה כזה דבר :אתם תדאגו שהכיתוב המקומם הזה יוסר ואני אסדיר את התשלום הנדרש למצבה”.

הפוסט עורר גלים ברשת כ-300 שיתופים של התמונה ומאות תגובות זועמות ובניהם של קרן שירוני, ראש הענף לפניות הציבור במשרד הדתות שכתבה בתגובה כי “הנושא הובא לידי השר לשירותי דת, ח”כ דוד אזולאי, שפנה במיידית למועצה הדתית לוד וביקש מראש המועצה לפעול במידית לאיתור קבלן המצבות. קבלן המצבות אותר והכיתוב יוסר עוד היום בהוראת השר”.

שר הדתות עצמו שוחח עם אוזנה ודאג להסרת הכיתוב המביש.מאוחר יותר פרסם אוזנה בפייסבוק את ההודעה הבאה:”שוחחתי עם שר הדתות מר דוד אזולאי אשר נרתם לתקן את העוולה לאלתר.תודה לקרן שירוני ולאיציק מן על שנרתמו ביעילות.מעל לכל.תודה לכולכם על הסולידריות לרבות מאות פניות להשתתף בהוצאות.טוב להיווכח שישנם כל כך הרבה אנשים טובים”.

הכיתוב המקומם על המצבה בבית העלמין בלוד.צילום פייסבוק