Site icon מקומונט לוד

המרכז לתיאטרון לוד חוגג חמש שנים וחנוכת בית

השבוע חגג המרכז לתיאטרון לוד חמש שנים להיווסדו,  חמש שנים של הצגות, מופעי רחוב, פסלים אנושיים, יצירה שאינה נגמרת, חמש שנים בהן הקימו אנסמבל השחקנים תשע קבוצות תיאטרון קהילתיות  לילדים, נוער, מבוגרים ולבעלי צרכים מיוחדים, בשיתוף פעולה עם העירייה, אגף החינוך, אגף הרווחה ורשת המתנ”סים.

לפני חמש שנים עברה פנינה רינצלר (מנכ”לית התיאטרון) ללוד, במטרה להקים כאן תיאטרון אחר כשלצידה השחקנים: הילה בראל, סיון אמיר, קדאר הריני (שחקן בפאודה), ושריאל יגודניק. לאחר ברכת הדרך מראש העיר יאיר רביבו ואחראית התרבות אורית עופר, נכנסה קבוצת השחקנים לביתה הראשון במתנ”ס שיקאגו ולאחר שנתיים עברו למרכז העיר לספריה לדורות. כעת, עד שייבנה בית תרבות ססגוני בעיר, קיבל המרכז לתיאטרון לוד לשנים הבאות בית ליצירה ברחוב רחל אלתר 17.

חונכים את הבית החדש. צילום: אבי ניניו

מדובר במקלט דו-שימושי, ששימש את הסניף הישן של תנועת הנוער הדתית עזרא. המקום הסב עצמו למשכנו החדש של המרכז לתיאטרון לוד לרווחת האנסמבל, לרווחת כל הקבוצות הקהילתיות ולרווחת התושבים. החבר’ה של עמותת איילים התנדבו לשפץ, בנק לאומי תרם מזגנים, במשך החודש האחרון התנדב אלעד מוזס (סטודנט מוכשר בעיר) לצייר על הקיר החיצוני של התיאטרון, וביום ראשון התקבצו כל הקבוצות בדמויות ססגוניות לארוחה תיאטרונית כדי לומר תודה, לברך על שפע העשייה ולחנוך את המקום החדש.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, הגיע כדי לברך, תוך שהוא חולק עם חברי התיאטרון את ערכו הסנטימנטלי של המקום בעבורו שכן בצעירותו היה חבר בסניף עזרא ומשם עקב אחר כל גילגולי המקום עד הלום.

לאחר הברכות עלו כל הנוכחים לגזור את הסרט.