Site icon מקומונט לוד

המשטרה הכריזה מלחמה בשימוש בנשק בסכסוכי חמולות במגזר הערבי

משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים ופועלת בכל המישורים במטרה למגר את התופעה של שימוש בירי במסגרת פיתרון סכסוכים בחברה הערבית, ובכל ארוע ירי מוזנקים לזירה שוטרים המבצעים סריקות לאיתור חשודים אוספים ממצאים ופותחים בחקירה תוך שימוש בכל הכלים העומדים לרשותם.

בנוסף, בין יתר הפעילויות, משטרת ישראל במאבק בלתי מתפשר פועלת הן במישור הסמוי והן במישור הגלוי לאיתור ותפיסה של נשק חם ואמצעי לחימה והכל במטרה למגר את התופעה מתחילת שנת 2018 ועד היום נתפסו מעל 160 רובים ואקדחים (45 מתוכם איירוסופט) מעל 100 פריטים של אמצעי לחימה הכוללים: מטענים, לבנות חבלה בקבוקי תבערה ורימונים, אלפי כדורים בקטרים שונים וכ-2,500 זיקוקים שהוחזקו באופן לא חוקי. כנגד 59 חשודים בהחזקת אמצעי לחימה או ירי הוגשו כתבי אישום והם נעצרו עד תום ההליכים/החלטה אחרת.

תת המקלע שנתפס בצפון. צילום: דוברות משטרת ישראל

בהמשך לפעילות הממוקדת בתופעת הירי בחברה הערבית צוות חקירה מיוחד של מרחב כנרת סיים את מלאכת איסוף הראיות כנגד שני אחים האחד בן 35 והשני בן 26 שניהם תושבי העיר מעלות תרשיחא בגין עבירות בנשק וירי באזור מגורים והיום פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

בתאריך 31.5.18 סמוך לשעה 15:30 התקבלה קריאה במוקד 100 של משטרת ישראל על ירי באויר בשטח בנוי בתרשיחא שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה וסריקות לאיתור החשודים במעשה.

עם התפתחות החקירה עוד באותו היום שבו בוצע הירי אותרו הנאשמים והם נחקרו ונעצרו.

מהחקירה עלה כי השניים הסתירו בקרבת ביתם “תת מקלע מאולתר טעון במחסנית ובתוכה כדורים בקוטר של 9 מ”מ. ובתאריך 31.5.18 הנאשמים הגיעו למקום המסתור הוציאו מתוכו את התת מקלע ונסעו ברכב שברולט סילברדו כשהתת מקלע ברשותם לרחבת החניה שנמצאת בין הבית שלהם לבין ביתו של השכן.

הנאשמים הוציאו את התת מקלע והנאשם המבוגר ירה באמצעותו מספר יריות ונתן אותו לנאשם השני שיחזיר אותו למקום המסתור.

לאחר חקירה מאומצת אותר מקום המסתור של התת מקלע ושם נמצאו שני רובים מאותרים מסוג “קרלו” ומעצרם של שני הנאשמים הוארך מפעם לפעם ע”י בית המשפט לבקשת המשטרה, והיום בסיום חקירה יסודית ומקצועית של צוות חוקרי מרחב כנרת פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגד שני הנאשמים כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים. לקבלת העתק מכתב האישום והבקשה למעצר ניתן לפנות לדובר הפרקליטות

משטרת ישראל תמשיך לפעול למעצרם והבאתם לדין של עבריינים המחזיקים בנשק חם באופן לא חוקי או משתמשים בנשק חם במטרה לאיים ולהפחיד כאחד מהיעדים המרכזים במסגרת תוכנית המשטרה להעמקת מתן השירות לאזרח הנורמטיבי.

מצ”ב תמונות של התת מקלע :קרדיט דוברות המשטרה