Site icon מקומונט לוד

הנדסאי מים -מה זה?

המים שכולנו מכירים מורכבים מתרכובת כימית שמהווה את הבסיס לכל צורות החיים המוכרות לרבות בני אדם. חשוב לדעת כי מקורות המים לא יישארו לנצח. בשל מקורות מים מועטים שיש בישראל, כאשר ישנו חשש כי הכנרת תתרוקן בשל שנים שבהן יש מחסור בגשם, ישראל מדורגת כיום ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר בתחומי: הטפלת מים, השקייה מבוקרת, טכנולוגיות חקלאיות, שירה וטיפול באיכות המים וכן שמירה על קרקעות. המגמה היא להתמודד בצורה הטובה ביותר בעתיד עם מחסור במים.

אם אתם מחפשים קריירה שמשלבת בין יכולות מתמטיות, חשיבה הנדסית, יצירתיות ועוד ובד בבד, כזאת שעוסקת בשליחות ציבורית של ממש, לימודי הנדסאי מים יכולים ללא ספק להתאים לכם.

שוק המים בישראל

בישראל, שבעים אחוזים ממקורות המים הולכים לחקלאות והשקיה. כל יתר המים רלוונטיים לשימושים אישיים ומקומיים. ישראל ניצבת כיום בחזית טכנולוגיית המים בעולם ואת בשל מקורות המים המועטים הרלוונטיים לשימוש בארץ. לימודי הנדסאי מים מאפשרים לכל אדם שמתעניין בתחום ויש לו את היכולות הרלוונטיות ללמוד אודות שוק המים בישראל ובעיקר כיצד למצוא פתרונות מתקדמים שלא יביאו למצב של מצוקת מים בעתיד.

אנשי מקצוע בתחום המים

ישנם לא מעט בעלי מקצוע חשובים בתחום המים בישראל כגון:

ועוד. חשוב להבין כי כל אנשי המקצוע האלה חיוניים מאוד בתחום המים בישראל.

נושאי לימוד הנדסאי מים

תוכנית הלימודים להנדסאי מים משתנה ממוסד לימודים אחד לאחר. בין הנושאים שלומדים במסגרת הנושא ניתן למצוא: היכרות עם משק המים, טכנולוגיות שאיבה, שפכים ומי קולחין, טכנולוגיות הטפלה, טיפול בקרקעות ושיקום קרקעות, מדידת איכות המים, טכנולוגיות השקיה וניצול משאבים, התנסות במעבדות מים, פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים, אטומציה, קידוח מים, פיסיקה, מתמטיקה, מדעיי החשמל, כימיה ועוד.

משך הלימודים משתנה ממוסד אחד לאחר, אך בדרך כלל הוא ינוע סביב שנתיים בממוצע כאשר בסוף הלימודים התלמיד יקבל תעודת גמר מטעם המוסד שהוא למד בו.

תמונה: pexels

ניתן לומר שאנו חיים כיום בבועה אטופית של מים, אך חשוב להבין שהדבר לא היה מתאפשר אם ישראל לא הייתה ניצבת בחזית טכנולוגיית המים אשר הולכת וצוברת תאוצה. לכן, לימודי הנדסאי מים הם ללא ספק לימודים חשובים ביותר ששמים למטרה להכשיר את אנשי המקצוע של העתיד על מנת שיוכלו לסייע בצורה הטובה ביותר לתעשיות המחקר השונות, בפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים לצורך ניצול מושכל ונכון של משאב המים וכן לצורך הבטחת האיכות של המים.

עכשיו כאשר אתם מבינים מיהו הנדסאי מים וכמה חשוב התפקיד שלו, לחצו כאן לקריאת מאמר מפורט הנוגע לתחומי עיסוק של הנדסאי מים לחצו כאן.