Site icon מקומונט לוד

הסוף לזיהום בלוד?: אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק “איסור הבערת פסולת”

ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור הבערת פסולת של ח”כ יעל גרמן. יו”ר הוועדה יואב קיש: “בגלל חשיבותו אישרנו את החוק פה אחד לקריאה ראשונה. לקראת קריאה שניה ושלישית אעמוד על כך שהחוק יוחל גם על יו”ש”

ועדת הפנים אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת חוק שמירת הניקיון – איסור הבערת פסולת, של ח”כ יעל גרמן, בסופו של דיון על זיהום אוויר ושריפות בשרון ובשומרון. יו”ר הוועדה, ח”כ יואב קיש הבהיר: “בגלל חשיבות הנושא והקונצנזוס סביבו בין כל חלקי הבית, אישרנו את הצעת החוק פה אחד לקריאה ראשונה, אבל לקראת הכנת החוק לקריאה שניה ושלישית  אעמוד על כך שהחוק יחול גם על יהודה ושומרון. לא אסכים שנושא כל כך מהותי יהיה תלוי בצו אלוף. יש כלים. הכנסת כבר פעלה כך”.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד

ח”כ חאג’ יחיא: “זה כבר לא איכות סביבה. זה כבר פוליטיקה”. יו”ר הוועדה ח”כ קיש: “אתה רוצה פתרון מידי לאיכות הסביבה?” ח”כ חאג’ יחיא: ” אלוף יכול להוציא צו מיד”. בני הרמן, המנהל האזרחי: “השר להגנת הסביבה מימן לקדם חוקי סביבה ביו”ש, את חוק אוויר נקי”. ח”כ חאג’ יחיא: “זה סיפוח זוחל, שאנחנו מתנגדים לו”. יו”ר הוועדה ח”כ קיש: “זה יקרה. אחרת החוק לא יעבור. אתה רוצה? תתנגד”.

שריפה “ספונטנית” במתחם אבו חג’ג’ בלוד. צילום: אביחי טבק

ח”כ יעל גרמן: “זהו צעד חשוב במאבק למניעת מפגע בריאות התושבים וזיהום האוויר הנוצר מהשריפות הפיראטיות. הצעת החוק הוא תוצאה של מאבק ציבורי ארוך ועיקש שהחל מקבוצת תושבים אכפתיים בהובלתו של הפעיל יניב בלייכר וראשי היישובים שהתארגנו כדי להגן על זכותם לנשום אויר נקי.  אני מודה לחברי הועדה שהצביעו בעד החוק ובראשה ח”כ יואב קיש שתיעדף את הנושא. נעשה הכל כדי להעביר את החקיקה בהליך מהיר ככל הניתן על-מנת לאפשר החלת האכיפה הנחוצה בהקדם האפשרי”.

סמנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, אלון זקס: “שריפת הפסולת היא אחר הנושאים המהותיים בתוכנית העבודה שלנו ומיועד לה שליש מהתקציב התוספתי. המניעה חשובה מאין כמותה. הסדרנו נוהל מסודר עם כב”א. הם כבר הטמיעו את המדיניות ומגיעים הרבה יותר מהר. נקים מערך מודיעין, פיקוח ומניעה. אם אין ערימות לא יהיו שריפות. גם פעילות יחידת דוד במעברים תתוגבר”.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד

שימי אליאל, ראש מועצת כוכב יאיר: “השריפות מזיקות למאות אלפי איש. החוק הוא צעד מצוין. אנחנו מאד מתוסכלים. העיכוב בגיוס פקחים פוגע. מדובר על מערכת רב-משרדית, כולל משרד הביטחון, המשרד לביטחון פנים, החקלאות, הבריאות. כולם מאחורי הווילון. זיהום האוויר חוצה גבולות”.

איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקווה: “הכרחי שיהיה תקציב. בלי כסף אין למשרד כלים. בנושא האכיפה – אם הצבא לא ייכנס לתמונה, לא נוכל להתמודד”.

ניר ברטל, אורנית: “מאיפה כל חומר הבעירה? הפסולת מגיעה ממקומות אחרים, לא מהאזור הקרוב. חייבים לחזק את יחידת דוד. אנחנו מבקשים שהמשרד להגנת הסביבה יעביר לוועדה דיווח חודשי על כמות השריפות ומה נעשה עם על שריפה”.