Site icon מקומונט לוד

הסטודנטים של “איילים” בלוד מתגייסים

צילום: עמותת "איילים"

מאז פרץ משבר הקורונה הסטודנטים של עמותת איילים פועלים בכל הכח על מנת לסייע לתושבים שנפגעו ומהווים זרוע ביצועית של העיריה לכל משימה שעולה.

איילים, תנועת התיישבות ארצית אשר מקימה ומפעילה כפרי סטודנטים ברחבי הנגב והגליל מפעילה מאז 2011 שני כפרי סטודנטים בעיר לוד. בימי שגרה הסטודנטים המתגוררים בכפרים לוקחים חלק בעשייה חברתית ומתנדבים במוקדים שונים בעיר בהיקף של קרוב ל 300 שעות לסטודנט וכן מפעילים את פאב הלודמילה – הפאב החברתי הראשון שהוקם בעיר. כל זאת במטרה לעודד הכרות של הצעירים עם העיר לוד להגביר את תחושת הקהילתיות והשייכות כך שיבחרו להמשיך ולהתגורר בעיר עם סיום לימודיהם.

צילום: עמותת “איילים”
צילום: עמותת “איילים”
צילום: עמותת “איילים”

כבר בתחילת המשבר התגייסו הסטודנטים לסייע לעיריית לוד בכל הנדרש. יחד עם אגף החינוך ואגף הרווחה הוקמו מספר חמ”לים עירוניים. בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ביצעו הסטודנטים מיפוי צרכים של האזרחים הוותיקים בעיר ודאגו לאריזות וחלוקת מזון . בנוסף יזמו ארגון של תרומות גם בעיר ופתחו קבוצת וואטסאפ למתנדבים מהכפר והמרחב בכלל אשר פועלים לטובת קשישים ובני הדור השלישי בעיר. מרגע שמתקבלת פניה מהחמ”ל לא עוברות מספר דקות עד שנמצא המתנדב שמרים את הכפפה ומשלים את המשימה.

“ראינו שהאוכלוסייה העוטפת אותנו ביום יום זקוקה לנו עכשיו – ולא יכולנו להישאר לזה אדישים. זאת חובה מוסרית שלנו כצעירים, בני אדם וכחברה לעזור לכל האוכלוסיות שנפגעו בתקופה האחרונה”, אמר עמיחי ברמן, סטודנט מלוד, “בשגרה כל סטודנט בכפר מתנדב מספר שעות שבועיות באופן קבוע במוקדים שונים בעיר. מאז התפרצות הקורונה, החלטנו להמשיך באותה רוח מבחינתנו זה סוג של צו שמונה לתת מענה לצרכים העכשוויים של העיר ולהוות זרוע ביצועית של העיריה והמדינה לכל משימה שיטילו עלינו. זאת שעתם היפה של החבר’ה הצעירים בעיר ובכלל במדינה”.