Site icon מקומונט לוד

הספרית מלוד שהפכה למנהלת במתקן ביטחוני

העצמה נשית מתחילה בראש: תכירו את לימור חכים, ספרית עצמאית שהתקבלה לעבודה כמנקה בצוות 3 ניקיון ובזכות הכריזמה והיכולת התקדמה לתפקיד מפקחת מקומית במתקן ביטחוני. “צריך לתת מעצמך את הערך המוסף וזה יעצים אותך בחזרה”, אמרה לימור. 

אי שם במרכז הארץ מגיעים אל מתקן ביטחוני בעלי תפקידים בכירים לעוד יום של משימות חשובות שהשתיקה יפה להן. כל אחד מהם עבר סיווג ביטחוני בטרם נקלט לעבודה. אחת מאותן עובדות היא לימור חכים, תושבת לוד שעד לפני שנתיים היתה עקרת בית ועצמאית. היא גדלה באחיסמך, למדה עיצוב שיער ברמלה ומתגוררת כיום בלוד. היא נשואה ואם לארבעה ילדים, בת 21 ובת 18 ושני תאומים בני 7.

“עבדתי קצת בסופר, קצת כספרית וקיבלתי את הילדים כל היום. השיקולים היו האם לצאת ולעבוד או להמשיך בתפקיד. מאחר והשעות לא כל כך התאימו לי המשכתי ככה כמה שנים. כשהילדים גדלו חברה אמרה לי שהולך להיפתח מקום עבודה חדש ומחפשים עובדת בניקיון וזה דווקא התאים לי”, סיפרה לימור. “זו היתה הפתעה עבורנו והתחיל הלחץ: איך נסתדר? מאוד רציתי לעבוד. בדיעבד, הטעות הגדולה היתה שחיכינו זמן רב מדי ונוצר הפרש כזה בין הילדים”.

לימור חכים. צילום: צוות 3

החברה שקלטה אותה לעבודה היא צוות 3 ניקיון, הפועלת בפריסה ארצית במקומות רבים, לרבות במשרדים ממשלתיים. לאחרונה פרסם החשב הכללי באוצר כי צוות 3 ניקיון מדורגת במקום החמישי בשמירה על זכויות העובדים ובמקום הראשון בארץ בשמירה על זכויות עובדי האבטחה.

“הגעתי למקום והתחלתי לעבוד בניקיון, אצל אחד מלקוחות החברה, מיד ראיתי שהמקום קצת מוזנח ויש נקודות לשיפור והחלטתי שבנקודה הזו אני לוקחת את המושכות ולמעשה שדרגתי את הפעילות ואת הניקיון של המקום. מהר מאוד נתתי את דעתי על ניראות המקום, הצעות ייעול שונות והמשוב היה חיובי. למשל היה מחסן שלא היה ניתן להיכנס אליו והקצו לבקשתי מקום חלופי ופתאום ראו את השינוי. התחברתי לאנשים ולמקום לא מעט בזכות היחס האנושי וזה הבסיס להכל”, סיפרה לימור.

העבודה הפכה עם הזמן למורכבת, אך זה לא הרתיע את לימור להתמיד ולדבוק במטרה שלה להתקדם ולאור הפרגון לו זכתה שמה עלה כאפשרות ראויה כשחיפשו לגייס מפקחת מקומית מטעם צוות 3 ניקיון. מי שזיהה את הפוטנציאל היה צחי סאלח, מנהל האזור של צוות 3 ניקיון. לפני מספר חודשים קודמה לימור לתפקיד מפקחת, אשר כולל ניהול עובדות, עבודה מול קבלנים וספקים ועבודה מלאה אחריות וטיפול בתקלות. “עבורי זה שינוי מהותי, פריצת דרך. אחרי שנים עבדתי מהבית ופתאום לצאת לראות אנשים ולנהל”, אמרה לימור.

איך קיבלו את השינוי, מעובדת למנהלת ?

“כולם קיבלו את השינוי שעברתי בצורה חיובית, זה היה שינוי טוב לכולם. בסך הכל באתי לעשות את העבודה ואני רואה מרגישה שזה כמו הבית שלי ואני מקבלת פידבק בהתאם”.

לימור מקבלת את תעודת ההצטיינות. צילום: צוות 3

מה דעתך על ענף עובדי הניקיון ?

“הרבה רואים בעובדי הניקיון כשקופים וזה מאכזב מאוד. לכל אדם מגיע כבוד ומי שהגיע לעבודה בניקיון יש את הסיבות שלו, לא צריך לזלזל וכל עבודה מכבדת את בעליה. אני שמחה שאצלנו בצוות 3 ניקיון דואגים להטבות לעובדים, ערבי חברה. מה גם שחברת צוות 3 תמיד מאפשרת לגדול ולהתקדם. אצלנו לא רואים את עובדי הניקיון כשקופים וזה כיף. יש גם כאלה שמרימים גבה ותוהים למה אני בתפקיד שקשור לניקיון, בגיל צעיר, כי רגילים לקשר את תדמית המנקה לגיל מבוגר, לאדם מוזנח כביכול. כיום אני יודעת שעבודת הניקיון היא מקצוע לכל דבר ועניין וצר לי שזה עדיין לא חילחל לכלל המשק”.

יש לך טיפ על התקדמות בקריירה?

“לא לראות את העבודה כמובנת מאליה. עם קצת יותר יחס, עם קצת הגדלת ראש ולא רק לבוא ולהחתים כרטיס, צריך לתת מעצמך את הערך המוסף, לתת מעצמך וזה מעצים אותך בחזרה. כשיש לך אחריות ומתייעצים איתך זה נותן הרגשה טובה וזה מרים את הביטחון ומראה את המסוגלות”.

במהלך עבודתה הצליחה לימור להציל חיים של עובדת. היא היתה במקום הנכון וברגע הנכון כאשר זיהתה מצוקה של עובדת שלקתה באירוע לבבי. “הבת שלה אמרה לי הצלת לי את אמא. אם היתה מגיעה חצי שעה מאוחר יותר, זה היה נגמר אחרת”.

גם את אמה הצליחה לימור להציל בתושייה רבה. מעת לעת היא מגיעה לביתה ומסייעת לה בניקיון וכשהיתה אצלה היא הזעיקה עזרה לאחר שאמה התעלפה במקלחת בשל עורק ראשי שהתפוצץ והיא ניצלה בנס.

מנהל המרחב של צוות 3 ניקיון, דורון מלכה, שיבח את לימור ואמר: “לימור היא עובדת רצינית מאוד, שמתמידה ומשקיעה בעבודה ובעקבות כך הוחלט בשיתוף פעולה מלא, מול הלקוח, לקדם אותה למשרת ניהול כמפקחת מקומית והיום אנו רואים שהמחשבה היתה מוצלחת ונכונה ובהחלט יש שביעות רצון מהלקוח וכמובן ממנהלי צוות 3. לימור היא דוגמה להצלחה ועל כך ישר כוח”.