Site icon מקומונט לוד

הפעיל המצטיין לשנת תשפ”א – גבריאל דוידוב מעתיד אית”ן רמלה

גבריאל דוידוב מרמלה, תלמיד בית הספר “עתיד אית”ן” מרמלה זכה ב”אות הפעיל המצטיין” של מחוז המרכז במשרד החינוך.

מזה כשנה וחצי מתנדב תלמיד בית הספר “עתיד אית”ן” רמלה גבריאל דוידוב במגן דוד אדום כחובש במערך ההצלה: “מגיל מאוד קטן אהבתי את עולם הרפואה והחלום הגדול שלי הוא להיות רופא” סיפר דוידוב לכתב מקומונט. “ברגע שהצלחתי להתקבל ולהגיע לדרגת ‘מגיש עזרה ראשונה’ התחלתי להתנדב במשמרות מד”א ואני נמצא בתחנה כ-40 שעות בשבוע”.

היום דוידוב אינו מסתפק בלהתנדב כמע”ר בעצמו, והוא משמש גם כמחנך לדור העתיד של המתנדבים. “אני לא רואה את זה כמחויבות אישית כי זה קטן עליי, אני אוהב את מה שאני עושה. היום אני גם מדריך במגן דוד אדום, אני מדריך את כיתות ט’-י’ ומלמד אותם איך להיות מגישי עזרה ראשונה, בכל קורס יש לי כ-70 תלמידים”.

אחת מהחוויות שנצרבו בזכרונו כמתנדב הייתה בזירת רצח בלוד: “לפני שנה הייתי במשמרת כאשר קיבלנו מקרה של אלימות. הגענו לזירה וראינו שמדובר בזירת רצח – מצאנו שני זקנים ירויים בראשם. הצלחנו להציל אחד מהם וזה היה משמעותי לי במיוחד כי אז הבנתי שאני ממש מצליח להציל חיים גם במצבי קיצון, והחיים של האדם נמצאים אצלי בידיים ממש. בכל החלטה שאני עושה אני יכול לפגוע בו או להציל אותו. אי אפשר לתאר את ההרגשה כשאתה מציל חיים של אחרים – זה פשוט וואו.”

גבריאל דוידוב. צילום: באדיבות המצולם

מרדכי גנון, המחנך של דוידוב בבית הספר “עתיד אית”ן” ברמלה, סיפר עליו: “את גבריאל אני מחנף מזה כשנה אך מכיר אותו כבר כמה שנים, מאז שהגיע אלינו לבית הספר. מעבר לעובדה שגבריאל הוא גורם חיובי במסדרונות בית הספר ומהווה דוגמא לכל התלמידים הצעירים, הוא מקפיד להשתתף גם במועצת התלמידים וגם בסניף בני עקיבא שהוקם בבית הספר”.

דנון מספר על ההשקעה של תלמידו בהתנדבות, גם מעבר לשעות הלימודים, אך מבלי לפגוע במחויבות שלו אליהם: “כמחנך, נפעמתי לא פעם מהמחויבות העצומה שלו למד”א ולהצלת חיים, ומכמות השעות שהוא משקיע בעשייה למען הזולת. גבריאל תלמיד מבריק המקפיד לשלב בין הלימודים וההתנדבות לסיוע להוריו בעסק המשפחתי – יכולת זו לעשות את המקסימום בכל תחום היא ראויה להערכה ואני מוריד בפניו את הכובע.”

טקס הענקת האות יתקיים ב-27 במאי ברחבת עיריית רמלה.