Site icon מקומונט לוד

הפראמדיקית ש”עשתה עליה” מארה”ב ללוד

השבוע חל “יום העלייה” עליו החליטה הכנסת בשנת 2016. ארגון מד”א, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, משמש מוקד קליטה ללא מעט עולים לאורך השנים המבקשים לפעול במסגרתו * אחת מהן, היא מלכי קונן שגרה ומתנדבת כפרמדיקית בסניף לוד

ז’ חשון שחל אתמול הוא היום אותו קבעה הכנסת, בחוק, לציון יום העלייה ובמסגרת זאת מוקירה המדינה את מפעל העלייה לדורותיו והעולים במסגרתו. גם בארגון מד”א מברכים את העובדים והמתנדבים ומעלים על נס את פועלם – אחת מהן היא תושבת לוד – מלכי קונן.

מלכי קונן (20) עלתה יחד עם משפחתה מארצות הברית בשנת 2008 ממניעים ציוניים. יחד איתה עלתה לישראל גם אחותה רחל (22) ולאחר שקבעו את משכנן הקבוע בישראל, השתלבו השתיים במסלול שירות לאומי מלא במסגרת מד”א וזו לצד זו סיימו בהצלחה קורס פרמדיקים. “היה לנו ממש כיף יחד”, הן מספרות. “במהלך הקורס תמכנו אחת בשנייה ברגעים המאתגרים וידענו שתמיד יש לנו אחת את השנייה”, מוסיפות. השתיים ממשיכות ופועלות בניידות לטיפול נמרץ של מד”א בירושלים ולוד.

 “שתינו פרמדיקיות כך שאנחנו לא מצוותות יחד באמבולנס בזמן משמרת אבל עצם הידיעה שאנחנו יחד במד”א מסבה למשפחה גאווה גדולה”, מספרות.

מלכי קונן (משמאל) ואחותה רייצ’ל בטקס סיום קורס פרמדיקים של מד”א. צילום: יששכר וייס, תיעוד מבצעי מד”א

חשוב לציין כי מלכי היא הפרדמדיקית הצעירה ביותר בישראל – מה שלא מנע ממנה לפעול בקור רוח ובמקצועיות רבה כשלפני מספר חודשים היתה זו היא שהגיעה ראשונה וסייעה לתושבת לוד שנקלעה ללידה – בגן הילדים הסמוך לביתה.

רחל לומדת כרגע במדרשה בירושלים ומתנדבת פעילה במד”א ואחותה, מלכי מתכננת ללמוד בעין פרת בחודש הבא. “נמשיך להתנדב במד”א עוד שנים רבות מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ”, הן מסכמות.

מלכי קונן, דקות לאחר הלידה בגן הילדים בלוד. צילום: עינת מירון

מנכ”ל מד”א אלי בין: “ארגון מד”א הוא ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל וככזה מהווה אבן שואבת ליהודים המבקשים לעלות ארצה ולקחת חלק בפעילות שבבסיסה ערך הצלת החיים. אני גאה בכל אלו שבחרו לעזוב את בתיהם ולהקדיש את חייהם לנתינה לזולת – אתם גאוותנו”

“אנחנו לא מצוותות יחד באמבולנס בזמן משמרת אבל עצם הידיעה שאנחנו יחד במד”א מסבה למשפחה גאווה גדולה”. צילום: דוברות מד”א