Site icon מקומונט לוד

הקורונה בישראל | בהמשך לפרסום במקומונט לוד אמש: עד עתה לא אובחן אף אחד מהלודאים השוהים בבידוד כחולה בקורונה

אמש פרסמנו כאן במקומונט לוד את נתוני משרד הבריאות המצביעים על כך שבישראל שוהים למעלה מ-1,600 איש, מתוכם כ-30 בעיר לוד, במצב בידוד בשל ההנחיות הגורפות של משרד הבריאות על השבים משורה של מדינות, בעיקר במזרח הרחוק. לאור פניות תושבים נבהיר: עד עתה לא ידוע על חולי קורונה בעיר.

לאור עשרות תגובות ופניות שנעשו לחברי המערכת מצאנו לנכון להדגיש באופן ברור את מה שנאמר גם אמש – בשלב זה, ככל הידוע, אין אף אחד מה”מבודדים” שחולה במחלה או נושא את הנגיף, אך על מנת לנקוט משנה זהירות הנחיות משרד הבריאות הן כי כל ישראלי ששב מהמדינות החשודות בהדבקה גבוהה בקורונה עליו לשהות בבידוד בביתו 14 יום, על מנת שניתן יהיה לשלול באופן מוחלט את החשש להידבקות בנגיף.

ובתוך כך, אמש פרסם משרד הבריאות הנחיות נוספות, מחמירות יותר, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ובהם המלצה “שלא לטוס לחו”ל כלל, אם אין צורך מיוחד”.

חמ”ל משרד הבריאות, אמש. צילום: משרד הבריאות

בהודעת משרד הבריאות נכתב כי “הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה ולנוכח התחלואה שם – אנו קוראים לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה. בנוסף, בכוונת משרד הבריאות להנחות כי החל מיום א׳, כל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. המועד האמור נועד בין היתר לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר.

“הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי יש סיכוי גבוה לכך כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם ועל כן, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות.

“נוסף על האמור – יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל. הנחיות מפורטות יועלו לאתר המשרד.”