Site icon מקומונט לוד

הקיץ בשיא: כמה מה שצריך לדעת על צ’ילרים למזגן

בחללים גדולים כגון: סופרים, מפעלים ועוד, חשוב מאוד להתקין צ’ילרים וזאת בכדי לקרר אזורים גדולים ובד בבד, לחסוך בהוצאות אנרגיה. ככל שמדובר על חלל גדול יותר כך יהיה מורכב יותר לקרר אותו וכן חשבון החשמל עלול להיות גבוה יותר. צ’ילרים מבוססים על טכנולוגיה קירור שמושתת על קירור מים. ניתן למצוא בהם: רשת צינורות, מעבה, מקפיא, מאגר של נוזלי קירור ומגוון רחב של משאבות ורכיבים נוספים שהמטרה שלהם היא לבצע התאמות בכל מערכת בהתאם לצרכים ובהתאם לשימוש בה. חשוב מאוד לבחור את הצ’ילר בהתאם לפרמטרים שונים ובהחלט לא כדאי לרכוש אותו רק בשל מחיר זול מאוד שהוא נמכר בו.

צ’ילרים: מדוע כדאי לבחור דווקא בהם?

צ’ילרים או מצנני אוויר מהווים כאמור את האופציה הטובה ביותר לקירור חללים גדולים לרבות חללים תעשייתיים. החיסכון בשימוש בהם הוא כפול וזאת בשל העובדה שמלבד החיסכון בחשמל, המים אשר משמשים לקירור בצ’ילר הם מים שאין בהם שימוש. ניתן למצוא מערכות קירור על מים אשר מכילות כמות משמעותית של מים וממוקמות על גגות מפעלים או בניינים תעשייתיים. היתרונות הללו מאפשרים לשלוט במערכות הקירור שפועלות על מים. ישנם יתרונות נוספים וחשובים לשימוש דווקא בצ’ילר. כך לדוגמא הם יכולים לשמש כמצנני מים לקירור  מי שתייה באופן מידי, הם מסייעים במזגן ביתי לקרר ובד בבד להוציא את המים מהמערכת ועוד. כמו כן, מדובר על מכשיר בעלי יכולת חימום דומה ליכולת הקירור שלו, כך שניתן לחמם באמצעותו מים באופן מידי ולא רק לקרר אותם.

מדוע כדאי לבחור בצ’ילרים במגזר התעשייתי?

כאשר מדובר על פתרונות קירור לעסקים או פתרונות קירור למגזר התעשייתי, אין כמו צ’ילרים. באמצעות טכנולוגיית קירור מים במערכת סגורה של קירור על מים, תהיה אפשרות להוריד את הטמפרטורה של המים לטמפרטורה הרצויה תוך כדי השקעה של אנרגיה מנמלית ובד בבד שמירה על המים המצויים במערכת הסגורה.  בכדי להתנהל בצורה יעילה וחסכונית במתחמים תעשייתיים, כדאי מאוד לבחור בצ’ילר שמהווה מצנן איכותי, חזק וחסכוני באנרגיה.

כיצד תבחרו צ’ילר?

בכדי לרכוש את הצ’ילרים המתאימים ביותר לצרכים שלהם, הנה כמה פרמטרים שחשוב מאוד שתשימו עליהם דגש:

ראשית כל, חשוב לרכוש את המכשירים המדוברים אך ורק מבתי עסק שעוסקים בתחום מכירת ציוד ומכשור מקצועי בתחום הקירור לרבות מכשירים מעין אלה.

צ’ילרים. צילום: באדיבות אגריקור

שנית, חשוב מאוד שתבדקו האם יש פתרונות נוספים שיכולים להתאים לכם מלבד הצ’ילר. במידה והצ’ילר אכן מהווה את הפתרון הטוב ביותר שהעסק יכול להציע לכם לצורך קירור המבנה שלכם, אין ספק שחשוב שתבקשו עזרה והכוונה לגבי הצ’ילר המתאים לצרכים שלכם.

חשוב מאוד לבדוק את רמת הדיוק של טמפרטורות הנוזלים שהמכשיר יכול להגיע אליהם

חשוב מאוד לבחון את איכות חומרי הגלם ממנו מיוצר הצ’ילר ולוודא כי מדובר על מכשיר חזק ועמיד.

חשוב מאוד לבדוק האם החברה מציעה מלבד המוצר עצמו גם שירות הובלה והתקנה של המכשיר המקום המיועד לו.

לאחר שתבחנו את כלל הפרמטרים הללו, תוכלו לבחור את המכשיר המתאים לצרכים שלכם ביותר. כדאי לערוך סקר השוואתי הנוגע למחירים בין המכשירים השונים המוצעים כיום אך יחד עם זאת חשוב לזכור שאין תחליף למכשיר איכותי המוצע על ידי חברה בעלת מוניטין בתחום ובעלת לקוחות רבים הממליצים על פתרונות הקירור שהיא מציעה.