Site icon מקומונט לוד

*הקלטה בלעדית | מנכ”ל רש”ת לתושב לוד שהתקשר להתלונן על רעש המטוסים בלילות ולפנות בוקר: “אני אתן לך תרופות כדי שתוכל לישון”

הקלטת שיחת טלפון אישית שהגיעה לידי מערכת מקומונט לוד ובה נשמע מנכ”ל רשות שדות התעופה עונה בזלזול לתושב העיר חושפת טפח מהדרך בה תופסים ברשות הממשלתית את תלונות תושבי לוד לגבי מטרדי הרעש.

שבוע לאחר צו המניעה של השופט אחיקם סטולר בנוגע לאופן ולשעות הפעלת מערך הטיסות בשמי העיר לוד, ונדמה שהמאבק רק מתחדד.

ברשות שדות התעופה החליטו להגיש עתירה אישית כנגד ראש עיריית לוד יאיר רביבו, מי שהוביל באופן טבעי את מאבק העירייה למען התושבים במטרדי הרעש בעיר, בשל פנייתו לתושבים “לעדכן באופן אישי את ראשי רש”ת ורת”א כשמטוסים חולפים מעליכם באמצע הלילה”.

מהקלטה של שיחה שביצע תושב לוד, יוסי פרג’, חבר ועד התושבים בשכונת חב”ד, ושהגיע למערכת מקומונט לוד עולה זילזול קשה בטענות התושבים מצד מי שמכהן כמנכ”ל הרשות, יעקב גנות.

בשיחה נשמע התושב מבקש את הבנתו של המנכ”ל למצוקות התושבים, חלקם זקנים וחולים ומטופלים בתרופות, אך זה האחרון עונה לו בזלזול, לכאורה.

וכך נפתחת השיחה: תושב: “אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות חיים נורמאלים, לא יכולים לקום לעבודה, לא יכולים לתפקד… עושים שימוש יום יומי בכדורי הרגעה..בכדורי שינה, בקנאביס רפואי, אנשים פה זועקים לעזרה…

וגנות, ששומע את הטענות הקשות ומנסה כל העת לקטוע את הדובר עונה לו: “כן, כן רגע רגע. שכחת … אני אתן לך עוד כמה תרופות…”

בשלב זה ממשיך גנות להסביר שהסיבה להמשך הטיסות מעל העיר היא משטר הרוחות המזרחיות שמחייב המשך טיסה מעל לוד, כפי שגם מאפשר צו בית המשפט.

למרות הצו – רעש המטוסים לא פוסק גם בשעות הלילה המאוחרות. צילום אילוסטרציה: אביחי טבק/Pixabay

מנכ”ל רשות שדות התעופה בשיחה עם תושב לוד, יוסי פרג’:

https://yehudili.co.il/wp-content/uploads/2019/11/media.io_WhatsApp-Audio-2019-11-20-at-08.02.35.mp3?_=1

 

בהמשך, ניסה התושב ההמום להגן על ראש העיר ש”משתדל ומנסה לעזור”, וגנות בתגובה ענה: “מה הוא משתדל? הוא לא עושה  כלום! שיפסיק לבלבל את המוח. סתם עושה רעש”

לאחר מכן, המשיך גנות להאשים את עיריית לוד והעומד בראשה על כך שכשזכתה עיריית לוד לתשלום 30 מיליון ש”ח על כך שהיא קרובה לנתב”ג – לא אמר ראש העיר מילה על רעש המטוסים.

נזכיר, כי מדובר בפיצוי שקיבלה לפני כשנה עיריית לוד, כמו גם ערים נוספות סביב שדה התעופה, בשל הפסדי ארנונה – וללא קשר לרעש המטוסים או שאר נזקים הקשורים בקרבה לשדה התעופה הבינלאומי של ישראל.

את השיחה המעט משונה סיים גנות בכך ש”הדברים לא תלויים בי, אלא באלוהים… לצורך זה, אני הסגן של אלוהים…”

בהמשך לדברים, נציין כי בית המשפט המחוזי בלוד, בדיון שאותו ניהל השופט אחיקם סטולר, הדגיש כי יש צדק בטענות תושבי לוד ובמאבק שמוביל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו. במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי אף אמר השופט סטולר בין היתר כי “עולה לכאורה כי אנשי רשות שדות התעופה הביאו את פרנסי לוד לכלל טעות… התנהגות מעין זו של רשות ממלכתית איננה התנהגות שבתום לב”.

מעיריית לוד נמסר: “כנראה שברשות שדות התעופה כואבים את ההפסד ובמקום לסייע לתושבי לוד בוחרים להשמיץ. אנחנו נמשיך כל העת לשרת סביב השעון את תושבינו היקרים. חבל שיש עדיין עובדי ציבור ברש”ת שרואים בתושבי לוד מטרד. אם ימשיכו בגישה השחצנית שהשמיים שייכים להם, הם יגלו אנשי ציבור שאפתניים, מגובים בתושבים נחושים, שיעשו הכל לשפר את איכות החיים” הגיב ראש העיר בדף הפייסבוק שלו.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: “רש”ת רואה בחומרה רבה את השימוש שעושים תושבים במספרי הטלפון של בעלי התפקידים הבכירים ברש”ת שנמסרו להם על ידי ראש עיריית לוד, המתקשרים לבכירי רש”ת בשעות הלילה הקטנות ונוקטים לא פעם בלשון מאיימת. ברש”ת קיים מוקד פניות תושבים, וכל המעוניין מוזמן לעשות בו שימוש.
מעבר לכך, רש”ת פעלה ופועלת כדין וממלאת את צו הביניים שניתן על ידי ביהמ”ש ולא תגיב לשאלות העומדות לדיון במסגרת הליך משפטי.”