Site icon מקומונט לוד

הקסם של מפל הבניאס (ועוד 4 נחלים מומלצים בצפון)

מפל הבניאס הוא אחד המפלים היפים והמרשימים ביותר שיש לארץ הקטנטנה שלנו, ולא בכדי. זה הוא המפל בעל עוצמת הזרימה החזקה ביותר בישראל הצונח בעוצמה מגובה של כ-10 מטרים לבריכה יפהפייה המוקפת צמחייה. במקום מרפסת עץ ממנה ניתן להשקיף על המפל וליהנות משאון המים הזורמים וממחזה טבע מרהיב.

שמורת הטבע של מפל הבניאס

בשמורת הבניאס ישנו שביל שאורכו של כ-80 מטרים ורוחבו 120 ס”מ הבנוי מפלדה ומרוצף בלוחות עץ. השביל הזה נבנה בעבודה ידנית מורכבת והותאם במיוחד לתנאי השטח באזור. בעבר אזור זה לא היה נגיש למטיילים וההליכה בשביל זה מבטיחה חוויה יוצאת דופן של הליכה בתוך קניון צר בין קירות בזלת זקופים ושקעים דמויי מערות. מסלול זה אידאלי למשפחות ולכל מי שמבקר במפל הבניאס.

עוד 4 נחלים בצפון שמומלץ לבקר בהם

כאשר מדברים על נחלים בצפון השם הראשון שעולה לראש הוא מפל הבניאס, אך ניתן למצוא באזור הצפון עוד המון נחלים מרהיבים לבקר בהם:

  1. נחל ג’ילבון – נחל ג’ילבון, או בשמו הערבי “ואדי ג’לבינה” הינו חלק משמורת טבע אשר במרכז הגולן. לאורכו של הנחל ישנם שני מפלים: מפל דבורה, שזכה לשמו על שם הכפר היהודי מתקופת התלמוד ששכן באזור, וגובהו כ-10 מטרים, ומפל ג’ילבון שגובהו כ-42 מטרים, השני בגובהו אחרי מפל גמלא.
  2. נחל אל על – נחל אל על, או בשמו הערבי “ואדי דופילה”, זורם לו בדרום הגולן ואורכו הכולל הוא של כ-20 ק”מ. נחל אל על הוא הנחל האיתן הדרומי ביותר בגולן ובו תוכלו למצוא את “המפל השחור” – מפל בזלתי הנשפך מגובה של כ-8 מטרים, ואת “המפל הלבן” – מפל סלע גיר הנשפך מגובה של כ-20 מטרים. נחל אל על זורם כל השנה ובערוצו תוכלו למצוא בריכות טבעיות יפות.
  3. נחל שניר – נחל שניר הינו אחד ממקורות הירדן. הוא זורם כל ימות השנה ולאורכו תוכלו למצוא עצי דולב וקירות הבנויים מנטף נחלים. רובו של הנחל נמצא בגבולות לבנון ואילו חלקו התחתון נמצא בתחומי מדינת ישראל. באזור הנחל ישנה גם שמורת טבע שניר, בה ניתן ליהנות מעולם חי מגוון ומשפע צמחיה.
  4. נחל דן ושמורת תל דן – יחד עם נחל שניר ונחל החרמון, נחל דן גם הוא אחד ממקורותיו של הירדן. שפע המים שבנחל דן היו מקור להתפתחותה של אחת הערים העתיקות והגדולות בישראל – העיר דן, שהיוותה נקודת ציון חשובה בגבולה הצפוני של ממלכת ישראל. לצד נחל דן היפהפה, תוכלו גם לבקר בשמורת הטבע תל דן וליהנות שם מפלגי מים וצמרות עצים המסתירות את השמיים וצמחייה ייחודית לאזור. ביקור בנחל דן היא חוויה יוצאת דופן המתאימה לכל המשפחה ולכל סוגי המשפחות.