Site icon מקומונט לוד

הקפדה על נהלים ותקנות

קרדיט - Freepik

מקום העבודה מהווה מעין בית שני לעובדים, כאשר הם מבלים בו את מירב שעות היום שלהם, לכן, מקום העבודה חייב לספק להם צרכים בסיסיים כמו תנאי היגיינה, חדרי שירותים ומקום לאכול בו. עם זאת, גם כאשר המעסיק מספק לעובד את כל התנאים הפיזיים הנועדו לאפשר לו את קיום הצרכים החיוניים שלו, אינו תמיד יכול לשלוט במתרחש בין העובדים לעובדים אחרים. חידוד וריענון הנהלים הנוגעים לנושא של הטרדה מינית בעבודה מדי כמה זמן הוא חשוב לשמירה על התנהלות תקינה של עובדים, כמו גם העברת המידע לעובדים חדשים בעת כניסתם לארגון. כמו כן, הקפדה על אכיפת הנהלים היא חשובה לא פחות והיא הכרחית על מנת לאפשר לעובדים מקום עבודה בטוח בו יוכלו להישאר בידיעה ששאר העובדים מכבדים את המרחב האישי שלהם ושההנהלה קשובה לצרכיהם. במידה ועולה תלונה על הטרדה מינית, על מקום העבודה לקחת אותה ברצינות ולטפל בה בכל האמצעים האפשריים, על מנת לשמור על ביטחון העובדים.

שמירה על חוקים רלוונטיים להבטחת שביעות רצון העובדים

מלבד שמירה על התנהלות תקינה ומכבדת וכיבוד הצרכים הבסיסיים של העובד במהלך שעות העבודה ולאחריהם, ישנם גם חוקים אשר עוגנו על ידי רשויות החוק במטרה להגן על העובד גם ממעסיקים שעלולים לנצל את כוחם לרעה. במקרה של פיטורי עובדים למשל, החוק אומר שלעובד מגיעה הזכות להגן על עצמו ולהשמיע את דעתו בנוגע לסיבת פיטוריו במהלך שימוע, לכן, לפני שמפטרים עובד ההליך הראשוני הוא הזמנתו לשימוע לפני פיטורין על מנת להאיר בפניו את הסיבה לרצון המעסיק לפטרו ולהציע לו הזדמנות להביע את דעתו בנושא. במידה והתבצעו פיטורים ללא שימוע, על פי החוק הפיטורים אינם חוקיים ותקפים ולכן, העובד אינו רשאי להיות מפוטר ויכול להמשיך בעבודתו ויכול אף לתבוע את המעסיק על פיטורים לא חוקיים. חוקים אחרים גם כן מגינים על קבוצות שונות באוכלוסייה מפני פיטורין, כמו למשל נשים בהריון, אשר אותן אסור לפטר בעקבות ההיריון וכן, אסור לפטר אותן במהלך חופשת הלידה על מנת להתחמק מתשלום חופשת לידה.

חוויתם עוול במקום העבודה? פנו אל עורך דין

במידה וחוויתם התנהלות שאינה תקינה או בלתי חוקית מצד המעסיקים שלכם, בין אם בעקבות הטרדה מינית בעבודה שאינה טופלה כראוי, או פיטורין שלא כדין, באפשרותכם לפנות אל עורך דין מיומן לדיני העבודה אשר יסייע לכם להגיש תביעה כנגד המעסיק, לזכות בחזרה בעבודתכם או לקבל פיצויים הולמים בעקבות עוגמת הנפש והנזק הכלכלי. משרד עורכי הדין לענייני עבודה, אריק סגל נמיר, מספק מענה שוטף ופעילות משפטית מקצועית, מקיפה ואינטנסיבית עבור לקוחותיו, על מנת לאפשר להם את מלוא הזכויות המגיעות להם כעובדים במדינת ישראל. התייעצות עם המשרד תבטיח לכם זמינות גבוהה, שקיפות מלאה, מענה על כל השאלות שעולות לכם מתוך הנושא וכן, שירות אישי ואדיב הכולל תמיכה וליווי לכל אורך ההליכים.