Site icon מקומונט לוד

הרב רפי פרץ נפגש עם תלמידי מכינת ארז לוד: “לפני שאני שר חינוך, אני מכיניסט”

תלמידי מכינת ארז לוד עם שר החינוך הרב רפי פרץ. צילום: מכינת ארז לוד

שר החינוך הרב רפי פרץ ביקר אמש במכינת ארז לוד וניהל עם התלמידים שיחה פתוחה על פעילותם בעיר, ההכנה לשרות משמעותי ולגבי שאיפותיהם לעתיד, עבור עצמם ועבור המדינה. “אחריותינו – להביט קדימה. אך גם להסתכל עם זוג עיניים לאחור על מי שנשאר שם. זו האחריות שלנו”.

בתחילת השבוע ערכוו במכינת ארז לוד פאנל ‘זהות יהודית’ בו התארחו פאנליסטים מהמגזרים השונים איתם שוחחו המכיניסטים על ההבדלים, על השונות ובעיקר על המחבר בין כל חלקי החברה הישראלית. בהמשך לפאנל זה, אתמול התארח במכינה שר החינוך, הרב רפי פרץ, יחד עם מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בלוד יוסי הרוש, לשיעור ולשיחה בנושא מנהיגות.

צילום: מכינת ארז לוד

“אני תמיד שמח להגיע ולשוחח עם תלמידי מכינות. אחרי הכל, לפני שאני שר חינוך, אני מכיניסט,” פתח בבדיחות שר החינוך אטת דבריו. בהמשך, התייחס השר לשאלות אישיות שעלו מחניכי המכינה, לגבי עתידם, עתיד המדינה ואף לגבי שאלות “קשות” שנשאל השר לגבי היחס ללהט”ב, ויחס הרשויות והחברה בישראל ליוצאי אתיופיה, שחלק משמעותי מתלמידי המכינה הם בנים ובנות גאים לעדה זו.

“היו לי עשרות תלמידים מהעדה האתיופית, ואני חושב שזה הפסד גדול לעם ישראל שלא יודעים את כל המיוחדות, את כל ההיסטוריה, של העדה הזו.” אמר הרב פרץ.

לגבי השתלבות המכיניסיטים בהנהגת המדינה בעתיד אמר הרב פרץ, “צריכים להיות מספיק מחוברים לחברה הישראלית, אבל לא בגלל זה להישאר ‘שם’, העיניים צריכות להיות מובילות קדימה, ויחד עם זה, זוג עיניים נוסף צריך להסתכל אחורה ולראות היכן נמצאים אלו שמאחור”.

פאנל הזהויות. צילום: מכינת ארז לוד
שר החינוך ותלמידים במכינה. צילום: מכינת ארז לוד