Site icon מקומונט לוד

הרוש לנגפלד מאיר ושיר השמטאע

הזמר העולה במגזר הדתי, יצחק מאיר התארח השבת בגרעין התורני ועבר בין הקהילות בעיר ביחד עם סגן ראש העיר יוסי הרוש וחבר המועצה עמיחי לנגפלד. בימים אלו השיק מאיר אלבום פורים שמח הכולל את מיטב הלהיטים העכשוויים, שירי פורים מגן הילדים שמקבלים פרשנות חסידית ושלמה שנקראת ‘ערגת השיכורים’, בו מתארח הזמר מנדי ג’רופי.צפו בקליפ.

והעיר לוד צהלה ושמחה. את שבוע חג הפורים פתחו בגרעין התורני בשבת שירה עם הזמר יצחק מאיר, אחיו של העיתונאי ידידיה מאיר.

אל מאיר שהתארח בגרעין התורני בלוד התלוו סגן ראש העיר יוסי הרוש וחבר מועצת העיר עמיחי לנגפלד, השלושה סבבו מכל רחבי העיר ומאיר הנעים משיריו. הוא התחיל בערב שבת בבית כנסת המרכזי ואוהל אברהם שלאחריו נערך טיש לכבוד שבת זכור והסתיים בסעודה שלישית והבדלה מוסיקלית עם קהילת נווה נוף.

יצחק מאיר.צילום באדיבות הבית היהודי בלוד

בסיום השבת כתב מאיר :”לוד. תודה על מאור פנים. אמנם השם ״גרעין-תורני״ פחות מתאים, הייתי הולך יותר על כיוון של ״חמניה-תורנית״ ואם כבר ״גרעין״ אז גרעין של מנגו…אתם גדולים!”.

יצויין כי לאחרונה השיק מאיר פרוייקט חדש לחג הפורים.האלבום החדש כולל את מיטב הלהיטים העכשווים (‘הטוב הטוב’, ‘אהללה’, ‘ליבי ובשרי’), כאשר בשיר ‘חסדי השם’, מצטרף אל יצחק והתזמורת אורח מפתיע – ר’ שלום שטיסל. שירי פורים מגן הילדים מקבלים פרשנות חסידית, כמו גם שירי רגש סוחפים במחרוזת שלמה שנקראת ‘ערגת השיכורים’. אחד מהם הוא השיר ‘אך לאלוקים דומי נפשי’ – בלחן החב”די הידוע, אותו מבצע יצחק בדואט עם הזמר החסידי הנודע מנדי ג’רופי. “בבית אבי שבמושב גימזו, עת אשר שקעה החמה וניחוח רעווא-דרעווין של פורים בסלון ביתנו וכולנו שיכורים, מנהגינו היה לשיר שיר כמיהה וגעגוע חבד”י זה, בחינת ערגת השיכורים: “כי ממנו תקוותי”” – מספר יצחק על הרקע לשיר.

שתי לחנים חדשים ומרגשים באלבום הם ‘כל קוויך’ – לחן חדש ומקורי של יצחק מאיר לתפילה; “כָּל קֹוֶיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ וְלֹא יִכָּלְמוּ לָנֶצַח” מתוך הפיוט ‘שושנת יעקב’ הנאמר לאחר קריאת המגילה. הכולל בתוכו: הודיה ותחינה, תפילה ותקווה. השני הוא ‘שיר השמאטע’ על מילים שכתב רבי צבי מאיר זילברברג בלחן של יהונתן ניצן.