Site icon מקומונט לוד

השוואת קופות גמל

כולם מחפשים אפיקי השקעה רווחיים לצד גמישות יחסית. לדוגמא תכנית שתאפשר להם תשואה יפה לצד כסף נזיל בכל עת. בזמן בו החסכונות הבנקאיים מציעים ריביות אפסיות, חוסכים רבים פונים להשקיע בקופות גמל להשקעה. בשונה מקופת גמל רגילה המיועדת לגיל פרישה, קופת גמל להשקעה ניתנת לפדיון בכל עת. הקופה הושקה בשנת 2016 וכדי לעודד חיסכון האפשרויות שהיא מציעה רבות ומגוונות. ניתן לחסוך כל סכום, לעבור בין המסלולים ולהנות מכספים נזילים בכל עת.

קרדיט Freepik.com

כיצד עובדת קופת גמל להשקעה?

החוסך מעביר סכום חד פעמי לגוף המנהל – חברות הביטוח או בית ההשקעות. הגופים מעסיקים מנהלי תיקים בעלי רישיון המשקיעים את כספי החוסכים בשוק ההון. השקעה נבונה מניבה תשואה נצברת לטובת המשקיע. בתמורה לניהול גובים דמי ניהול עד לתקרה של 4% מסכום ההפקדה + 1.05% מסכום הצבירה. דמי הניהול הנגבים בפועל נמוכים באופן משמעותי מהתקרה שנקבעה בחוק. בנוסף, החוסך יכול להשוות בין החלופות השונות, לקבל מידע מהמתחרים ולהתמקח על דמי הניהול. טרם השקעה בקופה כדאי לבצע השוואת קופות גמל להשקעה לבחירת הקופה עם התנאים האטרקטיביים ביותר.

למי מתאים השקעה בקופת גמל?

הקופה מתאימה לחוסך המבקש להשקיע כספים מבלי להתחייב. להפקיד באופן חד פעמי, או באופן קבוע. לנייד בין המסלולים כפי שנראה לו או למשוך סכום כסף מהקופה כאשר יהיה לו צורך. בקיצור, ההשקעה מתאימה לכולם. מי לא רוצה אפיק רווחי וגמיש עם תנאים טובים ותחרות? אפשר לפתוח קופה באמצעות יועץ פנסיוני שיסייע לבחור את המסלול הנכון עבור החוסך. היועץ לוקח בחשבון את הנתונים האישיים, טווח הזמן הרצוי ומתאים אפיק חיסכון בעל סיכון נמוך או גבוה.

בחירה בין קופות גמל להשקעה

אז החלטתם שקופת גמל להשקעה היא התכנית המתאימה עבורכם ואז ראיתם שכל חברת ביטוח או בית השקעות מתהדרים בהשיגי הקופות שלהם. אז רגע לפני שאתם עושים את הצעד תוכלו לבצע השוואה קצרה. אל תתרשמו מפרסומים חד פעמיים על תשואות. הפרסום לרוב הפרסום יתייחס לתקופה ספציפית ולא יראה נתונים בטווח הארוך. כדי לדעת אם הקופה מושקעת בצורה איכותית כדאי לבחון את הביצועים שלה על פני חמשת השנים האחרונות. הצלחה עקבית על פני תקופה ארוכה מראה על מדיניות השקעה נכונה ויכולת מקצועית בחיזוי השווקים.

את כל המידע על ביצועי קופות הגמל להשקעה תוכלו למצוא באתר הגמל נט. באמצעות מנוע חיפוש קל ונח  אפשר לבצע השוואת קופות גמל להשקעה ולקבל נתונים עדכניים לכל תקופה רצוייה. כדי להשוות בצורה נכונה יש לבחור בקופות גמל ממסלול השקעה דומה. בנוסף לביצוע השוואת קופות גמל, ניתן לבצע השוואה של קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, פוליסות חיסכון ועוד.