Site icon מקומונט לוד

השכונה הראשונה בהסכם הגג של לוד: שכונת בן שמן

שכונת בן שמן תיהיה הראשונה בהסכם הגג של לוד. וצפויה להיות כחלק מתוכנית “מחיר למשתכן”. 

השבוע התקיים במתנ”ס גני יער מפגש שיתוף תושבים בתכנית בן שמן, בהשתתפות ראש העיר עו”ד יאיר יאיר רביבו וסגנו עו”ד מאיר אסולין, וכן צוות המתכננים והאדריכלים של הפרויקט.

במפגש שיתוף ציבור בתכנית בן שמן בלוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

ראש העיר ציין כי ככל שהשכונה תתקדם, היא תשווק בחלקה הגדול במסגרת תכנית “מחיר למשתכן”  המקנה הנחות ניכרות לזוגות צעירים מלוד שיקבלו עדיפות, וכן במכירה חופשית למשפחות המבקשות לשפר דיור.

כן התייחס ראש העיר לפתרונות התחבורתיים שיחברו את השכונה לעורקים ראשיים, פארק ענק ומוסדות ציבור וחינוך שיוקמו טרם תחילת הבנייה למגורים, לרבות פיתוח ושמירת נחל גזר, והודה לתושבים על הדחיפה והנכונות לקדם יחד עם העירייה את הפרויקט הגדול שיכלול כ-4,000 יחידות דיור, בתמהיל של בנייה רוויה לגובה, אך גם בדירות גן גג צמודות קרקע. “הגיע שעתם של הציבור בלוד לרכוש דירות איכותיות בפרויקט היוקרתי. אנחנו בתחרות עם פרויקטים נוספים בערים שכנות דוגמת באר יעקב, אולם כאן נדאג שהפרויקט יהיה מהיר יותר, טוב יותר, איכותי יותר וזול יותר”

בתום החלק הראשון התכנסו התושבים הרבים שהגיעו למפגש, לישיבה בשולחנות עגולים עם צוות המתכננים והאדריכלים כדי להעלות בפניהם את הסוגיות המרכזיות וההעדפות של התושבים אשר ייכללו בתכנית.

“אני מאמין בעקרון שיתוף הציבור בתהליך קבלת ההחלטות ובעשייה העירונית. תוכנית בן שמן היוקרתית, תהיה הראשונה שתצא לפועל במסגרת הסכם הגג האסטרטגי לעיר לוד, והיה חשוב לנו מאוד לשמוע את דעתם של התושבים”, אמר ראש העיר, “המטרה היא להגביר את השקיפות ואת השיתוף במידע ובידע, ולאפשר לתושבים לקחת חלק פעיל בתכנון השכונה החדשה, לטובת הצלחת הפרויקט האדיר”.

עוד נמסר כי מדובר באחת השכונות היפות והמרשימות ביותר שיוקמו בישראל, בצמוד למושב בן שמן, במזרחה של העיר ובלב אזור הביקוש במדינה, עם כ-4,000 יחידות דיור, אגם גדול ולידו פארק ענק, שביל אופניים עד ליער בן שמן, מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים ומרכזי בילוי ופנאי, שכונה אשר תעלה את קרנה של העיר לוד ותהפוך אותה לאחת הערים המבוקשות בישראל למגורים, כיעד מגורים מועדף במרכז המדינה.