Site icon מקומונט לוד

השרה גמליאל:”בחזון שלי אני רואה את לוד כעיר צעירים”

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ביקרה בלוד והצהירה: ”אסייע לחיזוק הצעירים ומינוף כפרי הסטודנטים בלוד והקצאת משאבים לשיקום השכונות הערביות”.

בתחילת השנה כזכור, אישרה ממשלת ישראל את תוכנית החומש להשקעה של 15 מיליארד שקלים לפיתוח היישובים במגזר הערבי בישראל בתחומי החינוך, התשתיות, התעסוקה והדיור.

ההצבעה על אישור התכנית, נדחתה פעמיים בשל התערבותו של ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, לאחר שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה בהם שר האוצר משה כחלון והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, במחאה על כך שנפקד מקומן של הערים המעורבות מקבלת הטבות משמעותיות אלה. רק לאחר שראש העיר סיכם עמם כי יפעלו לקדם החלטת ממשלה עבור שיקום השכונות הערביות בלוד, עלתה תוכנית החומש להצבעה ואושרה בממשלה.

גמליאל ורביבו באווירה צעירה בפרויקט המכולות בכפר הסטודנטים.צילום דוברות עיריית לוד

כאחד הצעדים הראשונים, ביקרה לפני כחודשיים שעבר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת בלוד כדי לעמוד מקרוב על הצרכים של השכונות הערביות הסובלות מהזנחה בת עשרות שנים, וכדי לבחון ולקדם פתרונות לשיקומן.

כצעד נוסף סוכם כי השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, תקיים ישיבת עבודה בלוד במטרה לבחון קידום תכנית ייחודית לפתרון הבעיות של השכונות הערביות, המתגבשת בשיתוף משרד האוצר והמשרד לשוויון חברתי.

הישיבה התקיימה ביום שלישי השבוע בהשתתפות הגורמים המקצועיים מהעירייה ומהמשרד לשוויון חברתי. ראש העיר עו”ד יאיר רביבו אשר קידם בברכה את השרה, סקר בהרחבה על העיר בכלל ועל השכונות הערביות בפרט. ראש העיר ציין כי הוא משוכנע שפתרון הבעיות הייחודיות במגזר הערבי בלוד ישפיעו לטובה על עתידה ופיתוחה של העיר ושל כל תושביה וכי חובתה של המדינה להקצות תקציבים אדירים לשיקום השכונות הערביות”. כן הציג בפניה את החובה לחזק את האחיזה הסטודנטיאלית בלוד, בין אם בהרחבת כפרי הסטודנטים ובין אם בהקצאת תקציב להקמת שכונה לצעירים עם יחידות דיור מוזלות, דוגמת כפר המכולות בלוד, עבור סטודנטים שסיימו את לימודיהם , כשלב ביניים עד שיתאפשר להם לרכוש דירת קבע גדולה יותר ולהשתקע בלוד.

בתמונה משותפת בבית משפחתו של עבד אזברגה.צילום דוברות העירייה

השרה גמליאל הדגישה בדבריה כי גורמי המקצוע מהעירייה וממשרדה יגבשו יחד תכנית סדורה שתוגש על ידה לאישור הממשלה. “צריך לצבוע את העיר לוד בהחלטה ייעודית כעיר ייחודית הראויה לטיפול נקודתי תוך איגום משאבים ממשרדי הממשלה השונים”, אמרה השרה לשוויון חברתי, “יש בלוד הרבה פרמטרים שאין במקומות אחרים, בדגש על הצרכים של האוכלוסייה הערבית בשכונות הערביות”.

בתום הדיון יצאה השרה לסיור בעיר והתארחה יחד עם ראש העיר ופמליית הבכירים, בביתו של חבר המועצה עבד אזברגה בשכונת הרכבת, בהשתתפות חברי מועצת העיר הערבים בהם עו”ד פרג’ אבן פרג’, מוחמד אבו שריקי ואקראם סקאללה, סגני ראש העיר יוסי הרוש, אלי סער ואביב וסרמן, חבר המועצה רפי קטאשוילי ומנכ”ל העירייה אהרון אטיאס.

משם המשיכה הפמליה לביקור בכפר המכולות ונפגשה עם הסטודנטים המתגוררים במקום. “אני שמחה שהייתה לי הזכות להיות ממקימי כפר הסטודנטים בלוד, בחזון שלי אני רואה את לוד כעיר צעירים ואפעל כדי לחזק את הפרויקט האדיר והחשוב ולמנף את כפרי הסטודנטים בלוד”.