Site icon מקומונט לוד

השתלת שיער במפרצים: המדריך השלם לגברים

שיער הוא חלק מהגוף שאי אפשר להתעלם ממנו, במיוחד היום, כשתעשיית היופי פונה באופן נרחב לגברים ולנשים כאחד. יחד עם זאת, ניתן ללמוד כל כך הרבה על צמיחת שיער ושיטות טיפול, אבל במיוחד על נשירת שיער והשתלות שיער.

אובדן שיער הוא תרחיש מצער ולעתים טראומטי שקורה להרבה אנשים, לעתים כתוצאה ממחלה, אבל בדרך כלל אצל גברים, בשל התקרחות. פתרונות שונים כמו פאות ותוספות שיער אומצו בקלות על ידי נפגעי נשירת שיער, כאשר פתרון השתלת שיער היה מקור לחשש לרוב הגברים. יכול להיות שגברים חוששים מהשתלות שיער מכל הסיבות הלא נכונות?

מאמר זה מתמקד בתהליך השתלת שיער בפרצים ומנפץ את המיתוסים המיותרים שכל גבר צריך להפסיק להאמין בהם, לאחר הבנת העובדות.

תהליך השתלת שיער במפרצים

השתלת שיער במפרצים מטפלת בנשירת שיער בצדי הראש. תהליך זה מתבצע על ידי מנתח פלסטי או מנתח דרמטולוגי, שמעביר שיער מאחורי הראש לצדדים בקדמת הראש, במקום בו מתרחשת נשירת השיער. הליך זה מתבצע בדרך כלל במרפאה רפואית תחת הרדמה מקומית.

במהלך ההליך, המנתח הדרמטולוגי או הפלסטי מחטא באופן יסודי את האזור המיועד להשתלה, ובהמשך משכך את האזור באמצעות מחט קטנה למריחת חומר הרדמה מקומית. השלב הבא הוא שלב השתלת זקיקי השיער, שמורכב משתי טכניקות מפתח: FUT, ו-FUE.

השתלת שיער בשיטת FUT – השתלת יחידה זקיקית

בשיטה זו, המנתח חותך רצועת קרקפת מהחלק האחורי של הראש, באמצעות אזמל. ברוב המקרים, החתך יהיה באורך של כמה סנטימטרים בודדים ואז החתך נסגר עם תפרים.

בשלב הבא, המנתח מחלק את חלק הקרקפת שהוסר מהראש לחלקים קטנים בעזרת עדשה מגדילה וסכין כירורגי חד. שלב זה הכרחי על מנת שהקטעים המושתלים יצמחו לצמיחת שיער במראה טבעי.

השתלת שיער בשיטת FUE – חילוץ יחידה זקיקית

בשיטה זו, זקיקי השיער נחתכים ישירות מאחורי הראש. המנתח מבצע חתכים בקבוצות קטנות כדי לחלץ מאות עד אלפי זקיקי שיער.

איך נראה? צילום: יח”צ

השתלת שיער בשיטה הנבחרת

לאחר חילוץ זקיקי השיער או רצועת הקרקפת, בהתאם לשיטת השתלת השיער שנבחרה, המנתח מבצע נקבים זעירים בצדי הראש להשתלת זקיקי השיער, שיונחו בעדינות בנקבים אלה. במהלך מפגש טיפולי יחיד של השתלת שיער במפרצים, שיכול להימשך עד ארבע שעות ויותר, ניתן להשתיל מאות ואף אלפי שערות.

לאחר סיום השתלת השיער, הראש יכוסה על ידי תחבושת למשך מספר ימים, על מנת למנוע מאבק ומזיקים שונים לחדור לפצעים החדשים הנגרמים כתוצאה מהחתכים. ברוב המקרים, התפרים יוסרו כעבור שלושה ימים.

ניפוץ המיתוסים הסובבים תהליכי השתל שיער במפרצים

קיימים מיתוסים רבים ושפע אמונות כוזבות בנושא השתלת שיער במפרצים, וחשוב שתוודאו שאתם מבינים את העובדות ולא נסחפים עם אמונות מזויפות. הנה כמה מהדאגות העיקריות שמעסיקות מטופלי השתלת שיער:

האם שיער מושתל נראה מזויף?

תהליך השתלת שיער במפרצים מתבצע תוך שימוש בשיער שלכם והשתלה חוזרת שלו במקומות מתקרחים או עם שיער דליל.

החדשות הטובות הן שההתקדמות הטכנולוגית הובילה לפיתוח שיטות חדשות שמאפשרות לטפל בשיער המושתל כך שהתוצאות נראות טבעיות לחלוטין.

השתלת שיער מונעת התקרחות עתידית

השתלת שיער במפרצים היא תהליך של רכישת קווצות שיער חדשות חלק בראש שמאופיין בצמיחת שיער בריא ושימוש בו בצדי הראש שאין בהם שיער.

יחד עם זאת, אם תתרחש התקרחות באזורים אחרים בראש, ההשתלה לא תתקן את נשירת השיער העתידית, ויהיה צורך בטיפול נוסף של השתלת שיער.

השתלת שיער היא תהליך יקר

נכון. רוב הפתרונות החד פעמיים בחיים הם פתרונות יקרים, והסיבה מאחורי היגיון זה יכולה להיות שכדי להשיג פתרון קבוע באמצעות טיפול חד פעמי, תתבקשו להשקיע סכומים גדולים.

אבל אם תבחרו לעבור השתלת שיער במפרצים בטורקיה, תגלו שהמחירים שונים לחלוטין, ורמת המקצועיות של הרופאים היא מהגבוהה בעולם.