Site icon מקומונט לוד

התאמת ריצוף חוץ לחצר ולגינה

תכנון ריצוף החוץ חייב להתאים לחצר ולגינה הפרטית, הוא מהווה חלק בלתי נפרד מתכנון הגינה, ויש בשוק מגוון רחב של סודי ריצוף מחומרים שונים. ריצופי החוץ הפופולריים ביותר בשוק הם משטחי גרנוליט, אבן טבעית או סינתטית, משטחי ושבילי בטון מוחלק, דק מעץ, משטחי גומי, אבנים משתלבות וריצוף גרניט פורצלן.

ריצוף חוץ מהווה מרכיב עיקרי ומרכזי בעיצוב הגינה והחלל מחוץ לבית, ומאחר והריצוף הוא אלמנט קבוע ומחירו עשוי להיות גבוה, עדיף לבחור ריצוף איכותי ועמיד המתאים לכם מבחינת מראה, תחזוקה, אופי השימוש במשטחי החוץ ובגינה, מזג אוויר ועלות. לכן, כדאי להימנע מריצופי חוץ טרנדיים ומאופנות החולפות במהירות.

ריצוף חוץ – מה צריך לדעת מראש?

ריצוף חוץ נועד לשדרג את החצר או הגינה, מטרתו לשרת אותנו באופן אידיאלי ולאפשר לנו לנצל את הגינה הפרטית כל ימות השנה. הריצוף צריך להתאים לעיצוב הכללי בחצר ובגינה, ולהמשיך את הקו העיצובי בתוך הבית.

ריצוף חוץ לחצר הוא אלמנט דקורטיבי המשמש כמשטח נוח ובטוח, יש לבחור ריצוף המונע החלקה לאחר השקיית הגינה או גשם. ריצוף חוץ חייב להתאים לאופן השימוש בו, במיוחד אם מרצפים משטח לחניה פרטית של הרכב מאחר ויש משקל רב המופעל על המשטח. כמו כן, חשוב לבחור ריצוף חוץ עמיד וחזק המבטיח עמידות מצוינת בפני פגעי מזג האוויר, ומומלץ לבחור ריצוף נוח לניקוי ופשוט לתחזוקה שוטפת.

צילום: מריה אורלובה
סוגי ריצוף חוץ

יש מגוון סוגים של ריצופי חוץ מחומרים שונים, הריצופים הנפוצים ביותר לגינה ולחצר הם:

תחזוקה של ריצוף חוץ

כאשר בוחרים ריצוף חוץ לגינה ולחצר יש להתייחס לשיקולים רבים ושונים, מעבר למחיר. ריצוף חוץ חייב להתאים לאופן השימוש במשטח, למזג האוויר ולעיצוב הרצוי בחינת הלקוח. יש להתייחס גם לנוחות ולעלויות התחזוקה של הריצוף. יש ריצופי חוץ חזקים ועמידים הנחשבים לקלים לניקיון ולתחזוקה, ויש משטחים המחייבים תחזוקה על ידי אנשי מקצוע מיומנים.

לכן, אחד הפתרונות המומלצים לריצוף הגינה והחצר הוא ליצוק בטון מוחלק, כאשר ניתן לשלוט בגוון, בטקסטורה וברמת העננות בעת הכנת התערובת, וליהנות ממשטח מעוצב ועמיד המשדרג את החצר. משטחי בטון עמידים לאורך זמן, ולמעט ניקיון שוטף אין צורך בתחזוקה מיוחדת, לכן זהו פתרון חסכוני ויעיל עבורכם לטווח הרחוק.