Site icon מקומונט לוד

התוכניות יורדות אל השטח: עבודות כביש 200 “עוקף לוד” יוצאות לדרך

בימים אלו, מתחילה חברת נתיבי איילון בשיתוף עם עיריית לוד, בביצוע העבודות להקמת כביש 200 – עוקף לוד. מדובר בעבודות לקידום זמינות וחישוף השטח במקטע שבין שכונת גני אביב לשכונת פרדס שניר. אורך מקטע העבודות הינו 1.5 קילומטר.

כביש 200 – עוקף לוד, הינו כביש אשר עתיד לחבר את לוד ושכונת גני אביב לכבישים ארציים: 431,44 ו- 40. אורכו המלא של הכביש יהיה בסיומן של העבודות כ-20 ק”מ והוא יכלול סלילת שבילי אופניים לכל אורך התוואי – מענה לגידול השימוש בדו גלגליים סטנדרט אופנידן, ניתוב נת”צ (בקטע לוד) לרבות הצבת תחנות, הקמת גשרים מעל מסילות רכבת, הצללות על גשר מעל מסילת גני אביב

כביש 200 יביא לשיפור הנגישות לעיר ומחוצה לה – חיבור לכבישים הארציים: 431, 44 ו-1, פיתוח תשתיות תחבורה אזוריות כחלק מתוכניות הפיתוח באזור, חיבור הרשויות לוד, רמלה ובאר יעקב לכבישים המרכזיים, וכן חווית הליכתיות גבוהה לצד פיתוח עירוני ירוק.

תוואי העבודות בכביש 200

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “כביש 200 המתוכנן, יהווה חיבור בין שכונת גני אביב לחלקי העיר השונים כמו גם לצירים מרכזיים ולשאר חלקי גוש דן, ויהפוך את גני אביב לשכונה נגישה, פעילה ומחוברת לדופק הפועם של מטרופולין תל אביב. הכביש החדש יתאים את תשתיות התחבורה לשכונה המתרחבת ולרובע הבינלאומי החדש המתוכנן, ישרת את האוכלוסייה ויהווה מנוף משמעותי לקידום שכונת גני אביב והשכונה החדשה.”

הרובע הבינלאומי מהווה אחת מהיוזמות הגדולות ביותר בהסכם הגג של לוד, ואחד מהמתחמים מעורבי השימושים המשמעותיים ביותר המתוכננים לקום בישראל בשנים הקרובות. הרובע נמצא על שטח שהועבר לשיפוטה של לוד מהמושב ניר צבי, והוא יכלול 11,500 דירות על שטח עצום של 1,600 דונם. הרובע צפוי גם ליהנות מנגישות תחבורתית נוחה במיוחד: שטח השכונה העתידית צמוד לתחנת הרכבת לוד-גני אביב (12 דקות נסיעה מת”א), אשר צפויה להשתדרג בעצמה. עורק תחבורה חשוב ומרכזי כאמור, הוא כביש 200 המתוכנן, אשר ינגיש את הרובע תוך דקות לכביש 431 ולמחלף נתב”ג על כביש 1, מה שיאפשר לתושביו וצאת ולהיכנס ישירות לרובע ללא עיכובים מיותרים.