Site icon מקומונט לוד

התסמינים והסיבות הנפוצות יותר להיווצרות של דורבן ברגל

קרדיט - Pixabay

כאב עצבי הנובע מנזק או בעיות במערכת העצבים שלכם ידוע בשם כאב נוירופטי. המוח וחוט השדרה מהווים את מערכת העצבים המרכזית שלכם. העצבים הנמשכים אל הזרועות, הרגליים, האצבעות והבהונות, כמו גם לחלקים אחרים בגוף, ידועים כעצבים היקפיים. כאב עצבי נגרם על ידי סיבי עצב פגומים המטעים את מרכזי הכאב של הגוף שלכם. כך למשל יכול להיווצר כאב עיצבי בגלל היווצרות של דורבן בכף הרגל, אשר משפיע על ההליכה ופוגע בתקינות מערכת העצבים.

ולמרות שהביטוי “דורבן בעקב” צבר פופולריות כדי לתאר כאב בעקב, הוא לא בדיוק נכון. למעשה, פלנטר פאסייטיס אחראית לרוב כאבי העקב. ודווקא כ-15% מהאנשים שיש דורבן בעקב, אינם מודעים לכך שיש להם דורבן אלא אם כן הוא נמצא בטעות בצילום רנטגן. אז מה זה בעצם דורבן בעקב ומדוע הוא גורם לנו כל כך הרבה סבל?

מה זה דורבן ברגל?

דורבן באזור העקב הוא בליטה שמקורה בעצם העקב. בעת צפייה בצילום רנטגן, הדורבן דומה לעתים קרובות לקרס זעיר או לשפיץ. משקעי סידן המצטברים בהדרגה במשך מספר חודשים או שנים מייצרים דורבן בעקב. למרות שאנו משתמשים רבות במונח של דורבן בבסיס העקב, שלפעמים מבולבל עם פלנטר פאסייטיס, דורבנות יכולים ליצור בכל מקום שבו גידים מקושרים לעצם. זה כולל את גיד אכילס בחלק האחורי של עצם העקב וכן עצמות אחרות בכל הגוף. לכן, חשוב להבין היכן נמצא הדורבן ומה רמת הכאב שהוא מסב כדי להתאים טיפול בדורבן בכף רגל שיעזור לכם להיפתר מהכאבים לתמיד.

תסמינים המרמזים על נוכחות של דורבן ברגל

מכיוון שרוב הדורבנות בעקב הם א-סימפטומטיים, זה יכול להיות מאתגר לתאר את הסימפטומים של דורבן בעקב. בנוסף, אנשים רבים אשר חושבים כי מדובר בדורבן בעקב למעשה מבקשים הקלה בכאבי פלנטר פאסייטיס. כאשר דורבן בעקב הוא סימפטומטי, הוא יכול להחמיר את כאבי הפלנטר פאסייטיס, שהיא הרקמה שאליה הם קשורים. זה יכול לגרום לתסמינים כגון:

במקרה זה, כדי לטפל בדלקת ולהמעיט את תחושת הכאב ניתן להשתמש במכשיר החדשני בי קיור לייזר, אשר פותח על ידי החברה הישראלית- בינלאומית בי קיור לייזר בע”מ במיוחד לשם כך.