הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות”ל) החליטה רשמית על אישור חלקו הדרומי של קו המטרו M1 ועל העברתו לאישור הממשלה – לאחר שבחודש אפריל החליטה הוועדה כי המקטע הדרומי של קו M1, הוא M1S, יעבור הליך פרסום נוסף – וכעת הוא אושר.
אורכו של החלק הדרומי של קו מטרו M1S הוא כ- 45 ק”מ, והוא מתוכנן לכלול 31 תחנות. הקו צפוי לשרת את חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד.
לאחר הפרסום הראשון, התעקש ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, הגיש התנגדות לתכנית ודרש כי בעיר לוד יהיו 5 תחנות ולא שתי תחנות כפי שתוכנן. ואכן הבקשה נענתה.
הקו עודכן כך שייתן מענה למרכזים משמעותיים במטרופולין, בהן – בית החולים אסף הרופא, בית חולים קפלן ומכון ויצמן ולתוכניות התחדשות עירונית בהיקפים גדולים, בהן מרכז העיר, העיר העתיקה וצפון לוד. עוד פורסם כי הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים בהן לוד גני אביב.
ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו אמר עם פרסום ההודעה על אישור הוועדה לתשתיות לאומיות, כי “זוהי בשורה לעתיד העיר לוד והישג אדיר. ההתנגדות שהגשתי וההתעקשות שלי לכך שבעיר לוד יהיו 5 תחנות פזורות לרווחת התושבים ולא רק 2 כפי שהיה בתכנית המקורית והראשונה, הצליחו והניבו פירות – ואכן אושרו עוד 3 תחנות. אמנם ביצוע הפרויקט ייקח עוד כמה שנים, אך עם נביט אל העתיד – כמו שתושבי ערי המרכז חיכו ובזמן הקרוב קו המטרו באזורם ייחנך, כך קו המטרו M1 ישרת את תושבי לוד, תושבי מרכז הארץ ויחבר את העיר לכל הארץ”.