Site icon מקומונט לוד

זהות דיגיטלית? און יבין מסביר על זהות במטהוורס

pixabay

מהי זהות דיגיטלית? או זהות בכלל, און יבין, מומחה בתחום הקריפטו מסביר על התפתחות המטהוורס ועל התפתחות הזהות הדיגיטלית.

און יבין מסביר על זהות בתוך המטהוורס

הרבה דברים נאמרים כיום לגבי המטהוורס. אנשים מדברים על היבטים כגון מציאות רבודה ומציאות מדומה. אנשים מדברים על היבטים כגון כלכלת קריפטו ו-NFT. אנשים מדברים על ישיבות ווירטואליות ומקומות עבודה במציאות מדומה, משקפי מציאות מדומה וכן הלאה. אבל יש היבט נוסף, אומר און יבין, שכדאי לתת עליו את הדעת. הדבר הזה הוא זהות בתוך המטהוורס. ניגע בנושא הזה באורח מעורר מחשבה, מסקרן, מועיל ואינפורמטיבי.

pixabay
און יבין: הרחבת הזהות הדיגיטלית

אפשר לקרוא ספרים שלמים בנושא זהות. מהי הזהות שלנו, מה מעצב את הזהות שלנו, איך אנחנו מתפתחים ומדוע ומתי אנו משתנים. אבל און יבין מבקש להתמקד כעת בנושא של השפעת המטהוורס על הזהות. עוד לפני שנתייחס למטהוורס, בואו נגדיר שזהות היא שילוב בין הדרך שאנו רואים את עצמנו, לבין הדרך שאחרים רואים אותנו. הדברים הללו אינם קבועים אלא נזילים ומשתנים. הזהות שלנו איננה יצוקה וקבועה, הזהות שלנו משתנה לעיתים, על פי האופן שבו אחרים רואים אותנו. המטהוורס הוא זה שמרחיב את מושג הזהות, לממדים שלא היו קיימים קודם לכן.

ניקח למשל את האינטרנט. ברשת, במובן הרחב, יש חלקים וייצוגים של הזהות שלנו. דברים שפירסמנו על עצמנו. דברים שאחרים פרסמו עלינו. תכנים מתוך הרשתות החברתיות. ייצוגים מהעולם הפיזי שנכנסו פנימה, כגון תמונות, סרטונים, הקלטות ועוד ועוד. ויש גם פוסטים, תגובות, משובים שאנו מקבלים ברשת, שמשפיעים על הייצוג ועל הזהות שלנו ברשת ומחוצה לה. ועל הרקע הזה, צומח המטהוורס ויוצר עוד הרחבות נוספות. פוטנציאל חדש, שצפוי להשפיע בצורה דרמטית על הזהות שלנו, על הזהות של אחרים, ועל החיבור של הכל יחד.

אווטאר, הייצוג והחופש שלנו במטהוורס

המטהוורס היא ייצוג של עולם טכנולוגי רחב, עם אין ספור אפשרויות וחוסר גבולות. הגבלות שמגבילות את הזהות שלנו במציאות, הרבה פחות קיימים כאן. הגבולות מיטשטשים והזהות יכולה להיות הרבה יותר גמישה, למי שמעוניין בכך. און יבין  מסביר כי הזהות במטהוורס היא במידה רבה עניין של בחירה.

freepik

כל אחד יכול לבחור לעצמו זהות שנקראת אווטאר. הבחירה הזאת תשפיע על האופן שבו כל אחרים רואים אותנו. הבחירה הזאת תשפיע עם הזמן, גם על האופן שבו אנו רואים את עצמנו. הזהות הזאת יכולה להיות דומה באופן מובהק לזהות הפיזית. הזהות הזאת יכולה להיות שונה לחלוטין מהזהות הפיזית. לא מן הנמנע שמשתמשים מסוימים יבחרו לאמץ כמה וכמה זהויות, שישמשו בחללים שונים של המטהוורס. למשל אווטאר בגיימינג יכול להיות זהה או שונה, מאווטאר שישמש בישיבה עסקית ווירטואלית או במסע ווירטואלי כזה או אחר.

במטהוורס הזהות שלנו יכולה להתבסס על חוויות מן העבר או על סרטים שראינו והשפיעו עלינו. הזהות יכולה להיבנות תוך הישענות על היפוך תכונות, שינויי מגדר, ייצוגים אמורפיים ואפילו דמיוניים. והדגש הוא חופש. החופש לבחור זהות, החופש להרחיב את הזהות שלנו, עוד ועוד.