Site icon מקומונט לוד

זה הקטן גדול יהיה: מדליית כסף לדותן שרגא בן ה-11 מלוד באליפות אירופה לנוער

השנה טרם הסתיימה עבור הספורטאי הצעיר דותן שרגא ממועדון הבדמינטון מכבי לוד, אשר ממשיך להוסיף הצלחות לרשימת ההישגים שלו בשנת 2022.

באליפות הנוער בבדמינטון שהתקיימה בסלובניה בסוף השבוע האחרון, השתתפו 10 מדינות, מענקיות הספורט ביבשת, ביניהן: צרפת, איטליה, צ’כיה, רומניה, אוסטריה, קרואטיה, סרביה ועוד. מבין שלושה ישראלים שייצגו את ישראל באליפות הנוער לבדמינטון שהתקיימה בעיר מדוודה שבסלובניה, היחיד שעלה לפודיום היה דותן שרגא בן ה 11 ממכבי לוד. הוא זכה במקום ה-2 המכובד מאוד ביחידים עד גיל 13. בשלב הבתים דותן שלט ללא עוררין!  בדרך לגמר, פגש דותן בשחקן הרומני מטאי פנדלה, שבחודש יוני האחרון גבר עליו בגמר בסרביה. דותן למד אותו מהקלטות בגמר הקודם, הפיק לקחים וגמל לו בניצחון נאה. בחצי הגמר פגש דותן את האיטלקי אנטון גרושלר. במשחק המותח שהתפתח, לקח האיטלקי את המערכה הראשונה בתוצאה 20:24. במערכות הבאות דותן היה ב”אטרף” וניצח 21:15 ו-21:11.

בגמר פגש דותן את חברו מרטין זנג האוסטרי, בן ה-12 ממוצא סיני, אשר ביוני היה שותפו למקום ראשון בזוגות U13 באוסטריה. דותן נכנע למרטין, אשר גילה יכולת מצוינת. דותן יחזור ללמוד ולשפר את הטקטיקה מול מרטין, אותו קרוב לוודאי יפגוש בתחרויות כבר בעתיד הקרוב.

ראוי לציין את ינקו, אביו של דותן, ששותף באימונים של דותן ומלווה אותו בכל התחרויות, יחד עם האם עדינה והאחים נויה ורון, אשר מקדישים מזמנם וממרצם לילדי המועדון הלודאי. התחרות הבאה של דותן תתקיים בקפריסין בעוד כשבועיים.

דותן שרגא, משמאל, עם מדליית הכסף ועם האלוף מרטין שגבר עליו בגמר

דיוויד ורולקר, יושב הראש והמאמן הראשי של מועדון הבדמינטון מכבי לוד, סבור כי דותן לא אמר עדיין את המילה האחרונה לשנת 2022, וצפויים לו עוד הישגים עד טקס הספורטאים המצטיינים של לוד, שיתקיים לקראת סוף החודש. ורולקר העלה על נס את תרומתה המכרעת של עיריית לוד ואגף הספורט להצלחת ספורטאי המועדון. הוא הודה במיוחד לראש האגף מאיר אליהו ולמנהל מחלקת הספורט ירון זרד, והביע תקווה שהמשך הסיוע יביא להישגים נוספים כבר בעתיד הקרוב.