Site icon מקומונט לוד

זוכה במכרז להקמת שכונת מצפה רנה בלוד ע”ש רנה שנרב שנרצחה בפיגוע לפני 3 שנים בדיוק

שלוש שנים אחרי שרנה שנרב נרצחה בפיגוע במעיין דני, ולאחר הכרזת ראש העיר לוד יאיר רביבו להקים שכונה על שמה, ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על “צ.מ.ח המרמן בע”מ” כזוכה במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 360 יח”ד במתחם אחד בבנייה רוויה בשכונת מצפה רנה (הפרחים), לוד

היום הודיעה ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל על זכייתה של חברת צמח המרמן בע”מ, כזוכה במכרז להקמת שכונת מצפה רנה (הפרחים) בעיר לוד. המכרז כולל זכויות חכירה לבנייה של 360 יחידות דיור במתחם אחד בבנייה רוויה. למכרז הוגשו 8 הצעות והזוכה ישלם לרשות מקרקעי ישראל 198,888,984 ₪ (לא כולל מע”מ) ועוד הוצאות פיתוח בסך 71,766,345 ₪ (כולל מע”מ).

הדמיה: אלונים גורביץ’ אדריכלים + evolve media

עו”ד יאיר רביבו, ראש העיר לוד: “אנו שמחים ונרגשים על סגירת המכרז של מנהל מקרקעי ישראל, לראשונה מזה עשור שנים במרכז העיר לוד, שתוצאותיו מלמדות ומצביעות על האמון הגדול של היזמים ואיתם הרוכשים בעיר לוד ובעתידה. מרגש אותי במיוחד שנסגר מעגל, בכך שתוצאות המכרז התפרסמו ביום אזכרה ה-3 של רנה שנרב הי”ד בת העיר לוד, שנרצחה בפיגוע ירי ואשר השכונה תיקרא על-שמה “מצפה רנה”, כפי שהבטחתי לאחר האסון המצמרר. לוד ממשיכה לדהור קדימה כמרכז מגורים, תחבורה ותעשייה מתפתח בטבורה של מדינת ישראל – ומכרז זה, הוא עוד נקודת דרך חיובית במסלול העתידי של העיר לוד”.

מתחם מצפה רנה נמצא בלב העיר ובו תוקם שכונת מגורים חדשה בת 360 יחידות דיור. בשל מרכזיות המתחם, והפוטנציאל הגלום בו לחיזוק המרקם החברתי והפיזי, התכנית לפיתוח השכונה תאפשר רצף מגורים לאורך רחוב שפירא עם חזית מסחרית מלוות רחוב.

הדמיה: אלונים גורביץ’ אדריכלים + evolve media

תכנית הבינוי למגורים מתבססת על הקמת זוג מגדלים בני 23 קומות והיתרה בבנייה בת 8 עד 11 קומות. כמו כן, מתוכננת הגדלת שטחי הציבור במתחם: הקצאת מגרש לבית ספר המשיק לבי”ס ספיר, הקצאת מגרש לגני ילדים, הקצאת מגרש עצמאי לבית כנסת ומולו גן שכונתי, שישרתו את תושבי השכונה והשכונות הסובבות אותה.

בנוסף התכנית תיצור רצועה ירוקה לאורך משמר נוף, קישוריות טובה למרכז העיר ושיפור רשת התנועה במתחם ובסמוך לו.