Site icon מקומונט לוד

חה”כ יפעת שאשא ביטון בביקור בלוד :”אין ספק שיש כאן הנהגה אמיתית “

בי”ס “לוי אשכול” בלוד ממשיך להפתיע, והפעם אירח לקראת “היום הבינלאומי לזכויות הילד” את חברת הכנסת דר’ יפעת שאשא ביטון, יו”ר הוועדה המיוחדת של הכנסת לזכויות הילד, ואת ראש העיר עו”ד יאיר רביבו.

הרעיון לביקור התגבש לפני כארבעה חודשים, כאשר מנהלת ביה”ס שלחה מכתב לחברת הכנסת והזמינה אותה לביקור: “יש כאן משהו מיוחד, משהו טוב, משהו אחר..” ציינה ענת אסף, וזו נעתרה להזמנה.

הביקור המכובד התקיים במעמד ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו, ובהשתתפות מנהל אגף החינוך – שלום עזרן, מנהלת החינוך היסודי – עופרה זומר, מנהלת מח’ פרויקטים בחינוך – שרה אריש, נציגת משרד החינוך  – קרן שפר, הורים ומכובדים נוספים.

עם צוות המורים ונציגי הנהגת ההורים הבית ספרית. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

מקהלת ביה”ס קידמה את פני הבאים. מנהלת ביה”ס הודתה לחברת הכנסת על שנעתרה להזמנה, וכן לעיריית לוד ולעומד בראשה על הליווי, הסיוע והתמיכה. במהלך הביקור הציגה המנהלת את ביה”ס וסיפרה אודותיו. בהמשך, השתתפו המכובדים במעגלי שיח פתוח עם נציגות תלמידים, הורים, מורים.

במפגש העלו הורים את שביעות רצונם מהעשייה החינוכית בביה”ס וציינו כי הם חשים תחושת גאווה מהשתייכותם למשפחת “לוי אשכול”. “עברתי ללוד ממודיעין, אני מאושרת שבתי לומדת כאן..” ציינה אורנית לב זאב “היא מאושרת, היא חזרה לצייר ואפילו לכתוב”.

אם נוספת, נסיה טריגלו ציינה בדבריה: “אני אם חדשה יחסית בביה”ס, בשנה שעברה, חודש וחצי לפני סיום הלימודים הגעתי עם בני שלמד בבי”ס אחר בכיתה ח’ שבו לא הצליח להשתלב והיה בפרשת דרכים…מנהלת ביה”ס יחד עם היועצת והצוות חיבקו אותו ועזרו לו להשתלב בביה”ס. הוא החל ללמוד והתקווה חזרה לחייו. נרשם לתיכון טוב בעיר וחזר להאמין בעצמו…ולא דיי בכך…בני השני תלמיד בכיתה קטנה כשפניתי ללוי אשכול עם כל המורכבות מצאתי מענה. בני לומד בכיתה קטנה ועושים עבודה מדהימה. הילד שלי פורח, מאושר להגיע לביה”ס ומתקדם”..

יור ועדת הכנסת לזכויות הילד עם ראש העיר ומנהלת בית הספר והתלמידים. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

“מחקרים רבים מנסים לפצח את הנוסחה המביאה לאקלים חינוכי מיטבי היוצר תחושת שייכות בקרב התלמידים בביה”ס…כאן רואים זאת הלכה למעשה. אין זה מובן מאליו בוודאי לא בתקופה זו”, ציינה קרן שפר הממונה על אקלים חינוכי מיטבי ועומדת בראש המחלקה לתביעות הציבור במשרד החינוך. “יש לנו אמא בבית” ציינו המורים והודו לראש העיר על שבחר בענת אסף לנהל את ביה”ס.

אולם גולת הכותרת של הביקור היו דבריהם המרגשים של התלמידים אשר שיתפו את חברת הכנסת וראש העיר בתחושת השייכות והמסוגלות שלהם, “לוי אשכול זה הבית שלנו, כולנו כאן כמו משפחה אחת גדולה, כולם עוזרים לכולם. לא מוותרים לנו על הישגים גם כשאנחנו חושבים לוותר כאשר קשה לנו”.

חה”כ יפעת שאשא ביטון לא הסתירה את התרגשותה לנוכח הדברים: “כל מה ששמעתי כאן מרגש אותי מאד… קוראים לזה במילה אחת “חינוך” כך מחנכים. תאמינו בעצמכם, תשאפו גבוה, אל תוותרו” קראה לתלמידים. “אין ספק שיש כאן הנהגה אמיתית וצוות מגובש ומגויס, שיתוף הפעולה עם ההורים והכבוד ניכרים כאן בכל המעגלים. אני שמחה להזמין אתכם לביקור גומלין אצלנו בכנסת”

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו הודה לחברת הכנסת על ביקורה. “את עומדת בראש אחת הועדות החשובות ביותר ומקדמת נושאים שמטרתם שמירה על ילדינו, דוגמת ניצול לרעה ע”י מבוגרים, בריונות ברשת, שיימינג ברשתות חברתיות ועוד, ופעולת רבות להגנה על זכויותיהם. תודה לך על הסיוע גם בנושא הצהרונים בלוד” אמר ראש העיר ומסר את תודתו למנהלת ביה”ס: “תודה לך ענת אסף על שיצרת כאן משפחה אחת. משפחה שלומדת, מתפתחת, תוך כבוד הדדי. ביה”ס “לוי אשכול” מסמל בעיניי את העיר לוד ואת פסיפס התרבויות שבה, וכמו שממשלת ישראל פועלת לחיזוק העיר כך נפעל כדי לחזק את ביה”ס”.

“הביקור היה מרגש, מחכים ומלמד לכל הנוגעים בדבר ואפשר שיח מעמיק בנושאים הנלמדים והדים חיוביים באשר לתהליך והתוצרים. המפגש תרם לתלמידים וגרם לגאווה גדולה להוריהם, לבית הספר ולעיר כולה. לוי אשכול-מקום לגדול!”, סיכמה מנהלת ביה”ס.