Site icon מקומונט לוד

חוגגים מימונה בלוד

העיר לוד ארחה השנה את חגיגות ליל המימונה המרכזיות בישראל, פרי שיתוף פעולה הדוק עם הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בראשותו של סם בן שטרית. במקביל, ארח סגן ראש העיר יוסי הרוש מימונה מסורתית בהשתתפות ראשי “הבית היהודי” ובהם יו”ר המפלגה, הרב רפי פרץ.

האירוע המרכזי של חגידות המימונה של פדרציית עולי מרוקו התקיים בהיכל התרבות העירוני, כלאחריו המשיך ראש העיר יאיר רביבו יחד עם רעייתו יקירה, לבית משפחת הוריו, אסתר ויעקב רביבו. הכיבוד שהונח על השולחנות היה עשיר וכלל מתוקים וריבות מסוגים שונים, וכמובן המופלטות הטעימות שהוכנו על ידי אסתר רביבו.

גם השנה הגיעו לחבק את העיר לוד באהבה שרי ממשלה בכירים, חברי כנסת, אח”מים ואישי ציבור מכל הקשת הפוליטית בישראל.

“שנזכה בע”ה כל שנה ובכל יום לפתוח את הדלת ואת הלב ולארח את כולם ללא הבדל עדה ודת, בשמחה ובמאור פנים, באהבה ובחדווה. תודה לכל התושבים ולכל נבחרי הציבור שהגיעו לכבד”! אמר יאיר רביבו.

ראש העיר רביבו ורעייתו יקירה. צילום: דוברות לוד

באירוע מקביל שנערך בבית משפחת הרוש, ארח סגן ראש העיר מאות אורחים מכל רחבי הארץ ובהם גם ו״ר איחוד מפלגות הימין והבית היהודי, תא״ל (במיל’) הרב רפי פרץ שאף התייחס למשא ומתן הקואליציוני המתנהל בימים אלו על הרכבת הממשלה.. הרב פרץ אמר כי: “אנחנו במשא מתן ובעזרת ה’ נקבל את תיק החינוך ואת תיק המשפטים ואנחנו נחנך את ילדי ישראל ללמוד את יהדות צפון אפריקה, שהיא יהדות מפוארת. שמרנו בכל משמר על המסורת והאמונה הגדולה ואנחנו לא ניתן לאף אחד למחוק אותה. אנחנו לוקחים את המסורת והופכים אותה לסיפור גדול של חיים ישראלים”

סגר”ע יוסי הרוש, עם יו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן. צילום: אביחי טבק