Site icon מקומונט לוד

חודש הספורט של לוד: כל הפעילויות והאירועים

ביוזמת אגף הספורט של עיריית לוד ובפעם הראשונה בהיסטוריה, הוכרז חודש מאי כ’חודש הספורט בלוד’. השבוע הוא השתלב עם ‘שבוע ספורט ישראל’ המתקיים מזה 14 שנים באמצע חודש מאי, במסגרתו כבר התקיימו בלוד מספר פעילויות ספורט מוצלחות וכאלו שצפויות לנו בשבוע האחרון של החודש.

משרד התרבות והספורט מקיים מזה 14 שנים את ‘שבוע הספורט של ישראל’, הכולל מאות חוויות ופעילויות ספורט לכל המשפחה במרחק הליכה מהבית. שבוע ספורט ישראל בשיתוף עם הרשויות המקומיות, התקיים השנה בין התאריכים 13-20.5.2022 והוא כלל מגוון רחב של פעילויות ספורט ברחבי הארץ.

שבוע הספורט של ישראל הוא אירוע שנועד לקדם אורח חיים בריא, פעיל וספורטיבי בכל בית בישראל. זוהי הפעם הארבעה- עשרה שהמיזם יוצא לדרך, ומנגיש מגוון רחב של ענפי ספורט לכלל הציבור. הוא מהווה הזדמנות להתחיל לצעוד בצעד הראשון בדרך לאורח חיים בריא.

השנה, בעקבות יוזמתו של מנהל מחלקת הספורט ירון זרד, הוחלט באגף הספורט של עיריית לוד, להפוך את חודש מאי לחודש הספורט של לוד, בתקווה שהיוזמה הברוכה תהפוך למסורת. בשבוע החולף התקיימו מספר רב של אירועי ספורט מגוונים בעיר, ביניהם: פרויקט שחייה לכיתות ה’, פתיחת אליפות אירופה בכדורגל, טורניר פטאנק, אולימפיאדת הילדים ומסע אופניים אזורי.

ביום שישי שעבר נערך מסע אופניים אזורי בשיתוף פעולה בין הרשויות השכנות: לוד, רמלה, באר יעקב ונס ציונה, בסימן “חיים משותפים”. במסע השתתפו תלמידי בתי ספר יהודים וערבים והוא כלל מסלול של 18 ק”מ, שעבר בתחום הערים המשתתפות. את לוד ייצגו תלמידי בית הספר זבולון המר מגני אביב, בראשות המנהלת איריס נעים, אשר הודתה לעיריית לוד על השיתוף במסע.

במרכז הפטאנק בשכונת גני אביב, התקיים טורניר ל”ג בעומר, תחת הסיסמא: “עבודת צוות”, בהשתתפות 36 שחקנים מהטובים בארץ. למחרת, באליפות ישראל ליחידים, הוכתר השחקן אופק מחפוד מהמועדון הלודאי, לסגן אלוף ישראל. מדובר בהישג מדהים: נער כישרוני בן 16 התמודד כשווה בין שווים מול ותיקי הענף.

בטורניר ארצי לקט סל, שהתקיים במכון ווינגייט במסגרת אולימפיאדת הילדים, העפילה אליצור עירוני לוד לרבע הגמר, ולאחר שהובילה במרבית שלבי המשחק מול נתניה, הפסידה על חודו של סל.

ביום א’ התקיים בלוד הפנינג המוני של ילדים ונערים, שהגיעו לצפות במשחק נבחרת הנערים נגד גרמניה. במסגרת האירוע, הוצבו ברחבת האצטדיון העירוני בלוד ביתנים ובהם: ביתן “השוער הווירטואלי” – סימולציה לשוערים, ביתן “גול הזהב”, בו ניתנה הזדמנות למשתתפים לבעוט אל מסך עם חורים בגדלים שונים, ביתן לאיפור פנים בסמלי כדורגל בכלל ובסמלי נבחרת ישראל בפרט, ביתן משחקי כדורגל שולחן, מתחם צילום ועוד. במקביל נערך במגרש האימונים טורניר ארצי של “בועטות” מטעם עמותת “שער שוויון”.

למחרת התקיים במתנ”ס שכונת הרכבת הפנינג של הוועד האולימפי, למיון ואיתור ספורטאים מהמגזר הערבי, בהשתתפות ראש העיר, מנהלי אגף הספורט והמדליסטית האולימפית יעל ארד.

בסוף השבוע שעבר זכו מתעמלות הפועל לוד בהדרכתה של אולגה זץ במדליות הכסף והארד באולימפיאדת הילדים שהתקיימה במכון ווינגייט בנתניה. מדובר באירוע הספורט העממי הגדול בישראל, בהשתתפות 5000 מתעמלים מכל הארץ. גם שלוש נבחרות מבית ספקטור ג׳ים, בהדרכת אלזה ספקטור, השתתפו באולימפיאדה והביאו להישגים מכובדים.

מאמנות אולימפיות שנכחו באולימפיאדה ציינו כי “לנבחרות ספקטור רמה גבוהה מאוד ונכון להן עתיד מקצועי מבטיח”.

במסגרת חודש הספורט, פתח אגף הספורט של עיריית לוד פרויקט שחייה לכיתות ה’, בשיתוף עם משרד החינוך. במחזור הראשון תלמדנה בנות בית ספר ממ”ד מלוד שחייה ושיפור סגנונות שחייה.