Site icon מקומונט לוד

חולה קורונה בקופ”ח כללית בלוד; בחודשים האחרונים חולקו בלוד 1,170 דו”חות משטרה בשל אי עטיית מסכה

במרפאת קופת חולים כללית בקניון לוד סנטר נחשף הצוות לחולה קורונה והסניף נסגר הבוקר לקבלת קהל עד להודעה חדשה. בתוך כך, למקומונט לוד נודע כי בתקופה האחרונה חילקו שוטרי תחנת לוד והשיטור העירוני 1,170 “דו”חות קורונה” לתושבי העיר שלא שמרו על הנחיות משרד הבריאות. הקנסות, בסך 200 שקלים, ניתנו לאזרחים שלא עטו מסיכות על האף והפה בעת שהותם במרחב הציבורי ומקומות התקהלות הומי אדם, כפי ההנחיות.

בהודעה שפורסמה הבוקר ע”י קופת חולים כללית בלוד נאמר כי עקב חשיפת איש צוות במרפאה ראשונית לוד סנטר לנגיף הקורונה ולמען שמירה על בריאות הציבור, המרפאה תיסגר זמנית החל מהיום (יום ה׳ 25.6.20) ועד להודעה חדשה. “ניתן לפנות למרפאות סמוכות בלוד ורמלה.” כל לשון ההודעה. על פי ההודעה, מדובר במרפאה ראשונית של רופאי המשפחה הממוקמת בקומה השנייה של קניון לוד סנטר במרכז העיר.

בתוך כך, השבוע העלה קבינט הקורונה את הקנס על אי-עטיית מסכה ל-500 שקלים, וזאת בשל העלייה המדאיגה בתחלואה, והוחלט על הגברה דרמטית של צעדי האכיפה.

חובה לעטות מסיכות ברחוב. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: מקומונט לוד

אזרחי ישראל עוקבים בדאגה אחר הגל השני של וירוס הקורונה אשר פוקד את הארץ, ולמרות שהממשלה אישרה הקלות רבות ונתנה אישור לפתוח אולמות אירועים והופעות, כמו גם תחבורה ציבורית לרבות רכבת-ישראל ועוד, היא עדיין לא מרפה מההנחיות של ה’תו הסגול’ – כיצד לשמור על זהירות ולהימנע מהיבדקות המונית של בני-אדם.

הקנסות הכספיים ניתנו גם להורים שילדיהם מעל גיל 7 לא חבשו מסיכה כחוק. ילדים שיהיו ללא מסכה בשוק העירוני, בסופר-מרקט או באוטובוס, הוריו יקבלו את הדו”ח ויצטרכו לשאת באחריות.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ביקש לעמוד על חשיבות הזהירות וההקפדה על ההנחיות ומסר: “עברנו 3 חודשים קשים בהן המשק הישראלי נפגע באופן מטלטל לאחר שוירוס הקורונה התפשט בארץ. אחוז האבטלה גבוה באופן שלא היה מקום המדינה. אנשים רבים ללא פרנסה לכלכלת הבית ועסקים רבים פושטים רגל או בכיוון הזה לצערנו. ממשלת ישראל בראשות רה”מ בנימין נתניהו עושים כל מאמץ בכדי להחזיר את המשק לקדמותו, פותחים את העסקים, התחבורה, התרבות, וחובתנו אנו, האזרחים, להישמע להוראות ולשמור על הבריאות, בכדי שנוכל לחזור לשגרה מלאה וכלכלה טובה. חשוב רק לזכור שהקורונה עוד כאן!”.