Site icon מקומונט לוד

חישוב של מחיר הזהב – איך זה עובד?

יש לכם זהב שאתם רוצים למכור? כאן נסביר לכם כיצד מבצעים חישוב של מחיר הזהב!

למה בכלל למכור זהב?

אנשים רבים שומרים על הזהב שלהם לאורך כל חייהם ואף מעבירים אותו לדורות הבאים בלי שיהיה בו כל שימוש במשך שנים רבות וארוכות. יחד עם זאת חשוב לזכור, שזהב הוא מתכת יקרה ואם היא לא בשימוש, הרי שמדובר על בזבוז של משאב יקר. היות שכך, רבים מבעלי זהב בצורותיו השונות בוחרים לעשות בו שימוש והכוונה היא למכירה שלו, במטרה להמיר אותו בכסף מזומן.

קצת על תהליך המכירה

תהליך המכירה של זהב הוא תהליך קצר ופשוט יחסית והוא מתחיל בבחירת הקונה המתאים לכם וממשיך בתיאום פגישה אתו. במהלך הפגישה, תבצעו ביחד חישוב של מחיר הזהב ובהתאם לתוצאות החישוב ולמשקל הזהב, תקבלו הצעת מחיר. במידה והצעת המחיר תהיה לשביעות רצונכם, תוכלו לבצע את עסקת המכירה, כשבסופה תקבלו לידיכם מסמכים, המתעדים ומאשרים את פרטיה המדויקים.

צילום: יח”צ

חשוב לדעת!

מחיר הזהב משתנה כמעט בכל יום. זאת, משום שהזהב נסחר בבורסה ובכל יום מסחר ערך המנייה שלו נקבע מחדש. עובדה זו משפיעה באופן ישיר על הצעת המחיר שתוכלו לקבל עבור הזהב שלכם, שמורכבת בין היתר מהערך העדכני ליום המכירה של הזהב. היות שכך, בהחלט יתכן, שביום אחד תקבלו הצעת מחיר מסוימת עבור הזהב שלכם וביום שלמחרת תקבלו הצעת מחיר שונה, למרות שהצעת המחיר הגיעה מאותו קונה פוטנציאלי ולגבי אותו זהב בדיוק.

מרכיבים נוספים

כאמור, חישוב של מחיר הזהב וערכו מהווה רק חלק אחד מהצעת המחיר שתקבלו עבור הזהב שלכם ולכן חשוב לעסוק גם במרכיביה הנוספים. אם כן, חלק לא פחות חשוב הוא החלק של שקילת הזהב. חלק זה מגדיר כמה זהב אתם בעצם מוכרים באותה עסקה. כמו כן, נעשית בדיקה של טוהר הזהב על מנת שניתן יהיה להעריך אותו ואת שוויו. החלק המינורי של התמחור קשור לקונה עצמו, שמתמחר את העלויות הכרוכות בביצוע הרכישה כדוגמת ניסוח המסמכים הדרושים וכדומה.

לסיכום

בין אם יש ברשותכם תשמישי קדושה מזהב, מטילי זהב, מטבעות עתיקים, תכשיטי זהב מכל הסוגים או כל צורה אחרת של זהב, באפשרותכם למכור אותו ולקבל תמורתו כסף מזומן לשימוש לפי בחירתכם. את העסקה עליכם לעשות במקום ולזכור, שהצעת המחיר שקיבלתם היום ודאי לא תהיה אקטואלית מחר! כמובן, אין לדעת אם ביום המסחר הבא ערך הזהב יעלה או ירד ולכן אין אפשרות ריאלית לנבא את העתיד. חישוב של מחיר הזהב שברשותכם כולל בתוכו פרמטרים שונים וכולם משפיעים באופן ישיר על הסכום שתוכלו לקבל תמורתו. לצד החשיבות של הבנת מרכיבי החישוב ישנה חשיבות גבוהה לא פחות לאמינות הקונה ומומלץ לשים לב לכך!