Site icon מקומונט לוד

ח”כ שמחה רוטמן הודיע: עובר עם משפחתי לגור בלוד

חבר הכנסת שמחה רוטמן הודיע כי חתם על חוזה שכירות ויעבור בסוף הקיץ עם משפחתו להתגורר בשכונת נוה נוף. “הפרעות יצרו ערבות הדדית בין תושבי יהודה ושומרון לבין אחיהם בעיר בלוד”

ארבע חודשים לאחר המהומות בלוד במהלך מבצע “שומר החומות” ובעקבות דבריו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו שסיפר לפני שבועיים במהלך דיון בכנסת כי את לוד עזבו כ-400 משפחות בחודשים האחרונים בשל המצב, החליט חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לעבור יחד עם משפחתו מהיישוב פני קדם שבגוש עציון ולשכור דירה בשכונת נוה נוף בלוד.

מבחינת רוטמן, כפי שהוא מספר באתר מקור ראשון, צעד זה הוא חיבור בין יהודה ושמרון לערים מעורבות שנראה בשטח בזמן המהומות כאשר תושבים מיו”ש הגיעו לעזור לתושבים היהודים בעיר ולאבטח באופן אזרחי את השכונות המותקפות.

שמחה רוטמן. צילום: דוד ווייל

“מעולם לא היה הבדל בין הכיבוש של 48′ לכיבוש של 67′ – הכל אצלנו, הישראלים, בראש. אלו דברים שידעתי גם קודם אבל פרעות תשפ”א הוכיחו זאת בשטח” אמרה חנה רוטמן, אשתו של שמחה לעטרה גרמן, כתבת מקור ראשון. את הצעד היא מכנה כ-“סבסטיה משלנו” וחושבת שהם, בני הדור השני למתנחלים הראשונים של יהודה ושומרון צריכים לעלות לסבסטיה הזו, “ולהעמיק את ההתיישבות היהודית בכל חלקי ארצנו, ובכלל זה הערים המעורבות” לדבריה.

“הפרעות בערים המעורבות יצרו ערבות הדדית שאין כדוגמתה בין תושבי יהודה ושומרון לבין אחיהם בעיר בלוד ואני גאה על שזכיתי להיות חלק מכך”, אומר ח”כ רוטמן. “במהלך שהותי במחיצת תושבי לוד נוצר קשר איתן עם אנשי הגרעין התורני בעיר ואני כל כך שמח שאזכה יחד עם אשתי חנה וילדיי להיות שותף לחיזוק הישוב היהודי בשנה הקרובה שלצערי התערער בעקבות הפרעות”.

לדבריו, חיזוק הקהילות היהודיות בערים המעורבות כעת הוא צו השעה: “היכן שנשרפו בתי כנסת וספרי קודש יש לבנות עוד בתי מדרש ועוד בתי כנסת. בכל מקום שמשפחות עוזבות עלינו להיות שם ולהבטיח את אחיזתנו”.