Site icon מקומונט לוד

חלוקת רכוש בזמן גירושין

קרדיט - Canva

חלוקת רכוש  היא חלק חשוב בהליכי הגירושין. לא מעט זוגות מתגרשים מגיעים למחלוקות וויכוחים הקשורים לעניין זה. כל עוד לא ערך הזוג הסכם ממון לפני הנישואים, או.תו רכוש שנצבר במשותף אמור להתחלק באופן שווה. הדבר נשמע פשוט אך בפועל דברים אינם ממש כך. עוד לענייני גירושין יסייע להגיע להסכמות בעניין מחוץ לכותלי בית המשפט בהליך גישור או לייצג צד מסוים בנושא בבית השפט. פעמים רבות לא חלוקת הרכוש מעוררת מחלוקות אלא דווקא החובות שעפ”י חוק יחסי ממון גם בהם יש לחלוק באופן שווה. עם זאת, כאשר אחד הצדדים אחראי באופן מובהק להצטברות החובות יהיה הגיוני שהוא יישא ברוב הנטל. עורך הדין יביא להגעה להסדר או לכך שבית המשפט יבין את המצב ויפסוק בהתאם.

הפחתת מזונות- מתי ניתן ואיך עושים את זה?

גובה המזונות הוא חלק משמעותי מהסכם הגירושין עליו חותם זוג שמתגרש והוא אמור באופן עקרוני להיות קבוע עד שמגיע אחרון הילדים לגיל 18. עם זאת, החיים דינמיים ויכולים לקרות דברים שונים, לטוב ולרע, שישפיעו על גובה המזונות. אם למשל חלה ירידה משמעותית ביכולת ההשתכרות של האב שהוא בד”כ משלם המזונות בשל מחלה או בעיה, הוא יוכל להגיש בעזרת עורך דין מזונות תביעה להפחתת מזונות. לחילופין, אם המזונות התבססו גם על כך שהאם מגדלת את הילדים הקטנים ובשל כך יכולה לעבוד רק באופן חלקי, לאחר גדילת הילדים יתכן שהאם עברה לעבוד במשרה ממלאה ולהרוויח בהתאם. גם אז זכותו של האב לבקש הפחתה במזונות. שינויים בהוצאות, למשל הפסקת גן פרטי הנחשב להוצאה כבדה, יכולים אף להיות עילה להפחתה.

קיבלתם דירה בירושה? כך תפעלו

פעמים רבות הירושה המרכזית שמוריש הורה מבוגר הוא הדירה בה התגורר. לכן, בד”כ יוריש אותה לכל ילדיו כך שכולם יחלקו בה באופן שווה. יורשים רבים מעדיפים למכור את הדירה ולחלוק ברווחים כדי ליהנות מחלקם היחסי. כאשר עושים זאת, כדאי לפנות לעורך דין לענייני משפחה וירושה שהוא גם עורך דין לענייני נדלן. כך יוכל ללוות את התהליך גם בהקשר של קבלת הנכס בירושה על כל מה שהדבר אומר, כולל ענייני מיסוי וגם בהקשר של ליווי עסקת מקרקעין שהיא מורכבת בכל מקרה. עורך הדין ילווה את התהליך כולו, מבדיקות שיש לעשות לפני המכירה מול רשות מקרקעי ישראל או הרשות המקומית דרך ניסוח חוזה מכר, ניהול מו”מ מול הקונה וגם חלוקת הכסף בין היורשים לאחר המכירה.

משרד עו”ד אליוב גרין מתמחה בכל הקשור למשפט האזרחי מסחרי, כולל דיני משפחה, מקרקעין ועוד. צוות המשרד מעניק לכל לקוח שירות מקצועי ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.