Site icon מקומונט לוד

חשיפה ראשונה: פארק שעשועים ענק, במימון קטארי, יוקם מצפון ללוד.

הבוקר פרסמה חברת “עיר השעשועים” של האחים ברוזוביץ’ כי עד שנת 2022 יוקם בלוד, בסמוך לאזור התעשייה הצפוני, מתחם שעשועים ופנאי לכל המשפחה בסגנון “עלי באבא ו-40 השודדים”. חלק מהמימון להקמת הפארק, שיוקם בסיוע המשרד לפיתוח אזורי, יגיע מהשיח’ הקטארי חמד בן ח’ליפה א-ת’אני. “נביא לכאן ילדים ומשפחות מכל המזרח התיכון, פארק שעשועים לוד יהיה סמל לדו קיום”

חברת “עיר השעשועים” היא בעליו של פארק השעשועים “הסופרלנד” בראשון לציון, הלונה-פארק בתל אביב והמימדיון. הבוקר היא מפרסמת בהודעה מיוחדת לתקשורת על כוונתה לפתח ולהקים מתחם שעשועים נוסף, רביעי במספר, שימוקם בשטחה הצפוני של העיר לוד וישלב פארק שעשועים מסחרי יחד עם מוזיאון ומתחם פעילויות בנושא “המזרח התיכון החדש”.

על פי הפרסום, הפארק ישתרע על שטח של למעלה מ-80 דונם ובדומה לפארקי שעשועים רבים בעולם יכלול עיצוב סביבתי ומתקנים בעלי נושא (Theme) אחיד. הפארק עצמו יוקם סביב נושא המזרח התיכון והוא יכלול גם פן חינוכי של דו-קיום ושיתוף פעולה יהודי-ערבי.

“לא בכדי בחרנו דווקא בעיר לוד על מנת להקים בה את הפארק החדש,” אומר נתנאל ברוזוביץ’, “מלבד מיקומה המרכזי, סמוך לכביש 6, לכביש 1 ולשדה התעופה הראשי של ישראל, לוד מסמלת דו-קיום וחיים שקטים מיוחדים בהרמוניה בין יהודים וערבים”.

להקמת הפארק, שעלות בנייתו מוערכת בכ-1.3 מיליארד ש”ח, יחברו גופים נוספים שישתתפו בעלויות הכבדות ובהם המשרד לפיתוח אזורי וכן השייח’ חמד בן ח’ליפה א-ת’אני מקטאר אשר כבר הצהיר בעבר כי הוא מעוניין להשקיע בעיר לוד ואף הכריז כי הוא מתכנן לבנות בה “קומפלקס דיור ענק” לטובת שיכון כ-30,000 פלסטינאים, וזאת במידה ויאושר הסכם “זכות שיבה חלקי”.

צילום: דיוויד מארק, פיקסביי