Site icon מקומונט לוד

טורניר השפלה נפתח עם ”שער שיוויון” בלוד

עמותת “שער שוויון” המקימה קבוצות כדורגל לילדים מהפריפריה החברתית פתחה עונה עם הח”כ הלודאי, איציק שמולי שאמר:” הכדורגל מפיל חומות בין יהודים וערבים”.

צילום: באדיבות לשכת ח”כ שמולי

עמותת שער שוויון העוסקת בהקמת קבוצות כדורגל בבתי ספר יסודיים לילדים בכיתות ה’ – ו’ המשתייכים לפריפריה החברתית פתחה עוד עונה בנוכחותו של ח”כ הלודאי איציק שמולי שהגיע לעודד בטורניר השפלה.

אנשי העמותה  מגיעים אל הילדים באמצעות אימוני כדורגל שמועברים להם פעמיים בשבוע ויומיים נוספים במהלך השבוע הילדים מקבלים שיעורי עזר בלימודים והתכנית כולה נמצאת בקשר גם עם מורי בי”ס בשיטת המקל והגזר. כלומר ההשתתפות באימוני הכדורגל (המועברים על ידי מאמנים מקצועיים) כמו גם הטורנירים נעשת לאחר שהילדים מילאו את חובותיהם הלימודיות וההתנהגותיות.

התכנית עובדת עם משרד החינוך, פר”ח ומפעל הפיס שמתגמל את הסטודנטים המעבירים שיעורי עזר במלגות והיא כל כולה מתוגמלת על ידי השלטון המקומי והעיריות ועד כה במהלך שבע השנים האחרונות קוצרת הצלחה רבה בקרב תלמידי ד-י”ב, כאשר התלמידים בכיתות הגבוהות משמשים כמדריכים בוגרים, כלומר לוקחים על עצמם גם אחריות.

איציק שמולי אמר בעקבות הביקור בו העניק גביעים ומדליות לזוכי הטורניר: “שמחתי לקחת חלק באירוע של עמותת “שער שוויון”, שהוא רק חלק קטן מהעבודה המדהימה שלהם במהלך כל השנה. אני מסכים מאוד עם האמירה שהילדים הם דור העתיד שלנו והעשייה שמתקיימת בלוד וברחבי הארץ ע”י העמותה גם נראית בשטח ולא נשארת רק על הנייר. את הפלת החומות הזו בין יהודים וערבים, דתיים וחילונים וכל החלקים השונים בחברה הישראלית, שהפוליטיקה הישראלית לא תמיד משכילה לעשות, מצליחה העמותה לעשות בהצלחה רבה באמצעות הכדורגל.”

מנכ”ל שער שוויון, לירן ג’רסי: “אנחנו מודים לח”כ איציק שמולי על שהגיע וכיבד אותנו בנוכחותו באירוע פתיחת השנה בלוד. אנחנו גאים לפתוח את השנה השביעית של התכנית ושמחים על הצטרפותם של יישובים ובתי ספר נוספים וכמובן ילדים חדשים שנכנסים למעגל הנהנים מהתכנית.”