Site icon מקומונט לוד

טיול שטח עם הילדים – טיפים ובטיחות

הספורט האתגרי סוחף רבים להתנסות בסוגים שונים של פעולות מרתקות. אחת האהבות הגדולות הם אופנועי השטח שמאפשרים רכיבה כמעט בכל דרך עפר, ביערות, בשבילים ובין סלעים.

טיולי שטח עם ילדים

כשהמבוגרים רוכבים על אופנועי שטח, גם הילדים רוצים מאד להצטרף. קיימים אופנועי שטח ייעודיים לילדים המתאימים לילדים החל בגיל ארבע וחצי. ההמלצה היא שהילדים יעברו הדרכה מקצועית במשך כמה שיעורים, לפני שהם מתחילים בהליך הרכיבה שעלול להיות מסוכן.

ילדים שרוכבים על אופנוע באופן חופשי, יכולים להתחיל לרכב. לשם כך הם חייבים קסדה לילדים לאופנוע ורצוי שיהיה להם גם ציוד אלמנטרי בסיסי כמו חליפה נוחה לרכיבה ומשקפי אבק, כך שיוכלו לראות בבירור את המשך הדרך.

הנאה מטיולי שטח ברחבי הארץ

יציאה לטיולים ברחבי המדינה, היא אושר גדול. פעם נוסעים לטייל בשבילי הגלבוע, פעם בגליל ופעם בנגב. בדרך זו הילדים מכירים היטב את ישראל, מכירים את המיקום של השטח שאליו הם נוסעים ומתרגשים בכל פעם מחדש כשהם עולים על האופנוע לקראת האתגר הבא. הם רוכבים בזהירות בשבילי הכורכר עולים על הגבעות ומקיפים אט אט את כל היער.

צילום: Pixabay
בטיחות ברכיבה על אופנועים לילדים

הילדים עוברים הדרכות בסיסיות מפורטות ולכן הם מודעים לכל הסכנות האורבות להם במהלך הנסיעה. המדריכים וההורים מעניקים להם כמה טיפים מהותיים על ההתנהלות בעת הרכיבה.

החשיבות הגדולה של הרכיבה על אופנועים

ילד שרוכב על אופנוע מודע לעובדה שיש עליו אחריות כבדה ולכן הוא מתכנן היטב את הנסיעה שלו, בוחן את הדרכים ומקבל החלטות מושכלות, בהתאם להדרכות המקצועיות שהוא קיבל.

הרכיבה לבד בשטח מצריכה ממנו ריכוז גבוה, חדות מחשבה, תיאום קואורדינציה, התמצאות במרחב, פוקוס למטרה ודבקות במשימה. ההנאה מהרכיבה היא עצומה אך מעבר לכך ההתנהלות האישית הכרוכה בכך מבגרת את הילד ומעניקה לו כלים ראשוניים לעצמאות שלו. בנוסף לכך השליטה על האופנוע מעניקה חיזוק משמעותי לדימוי העצמי שלו ומשפרת את רמת הביטחון בעצמי שלו.

בנוסף לכך הילדים זונחים לפחות לכמה שעות את המסכים ונהנים להיות בטבע, באוויר, עם אנשים וילדים איכותיים סביבם. כך הם נחשפים ליכולות של כל חברי הקבוצה, הם לומדים מכל מהלך משהו עבור הרכיבה הבאה שלהם.

עקב כך הם מחכים שיחלוף השבוע והם יוכלו להיפגש שוב לרכיבת שטח עם החבורה המופלאה, ביעד הבא שייבחר עבור האופנועים.