Site icon מקומונט לוד

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – האם זה כדאי?

אם בעבר טיפולי שיניים לא היו נעשים בהרדמה מלאה וזאת בשל חשש לחיי המטופלים –  הרי שכיום ניתן לראות שינוי משמעותי בתחום, כאשר טיפולי שיניים שנחשבים כואבים, ארוכים ומתישים עבור המטופל: הפכו לכאלה שנעשים לרוב עם הרדמה מלאה. אבל איזה טיפולי שיניים ניתן לבצע בהרדמה מלאה? מהם הסיכונים? והאם זה כדאי? כל התשובות בהמשך.

סוגי טיפולים שיניים בהרדמה מלאה

בכל הנוגע לסוגי הטיפולים שיכולים להתבצע בצורה זאת, חשוב לדעת כי ישנם טיפולים שנחשבים ארוכים ומתישים כמו למשל השתלות שיניים,  ניתוחי חניכיים, עקירות כירורגיות, טיפולי שורש ועוד. היכולת של מטופל להיות מורדם בזמן הטיפולים חוסכת טראומות, מונעת כאב, ויכולה לסייע לו לעבור יותר טיפולי שיניים בצורה חלקה ואפילו נעימה.

האם כדאי לעשות טיפולי לשיניים בהרדמה מלאה?

למרות החיסכון בכאב ובאי נוחות של טיפולים הנעשים בהרדמה מלאה, חשוב להבין כי בצד השני של המתרס, ישנה הדילמה של טיפולים כאלה הנעשים בהרדמה מלאה מכמה סיבות עיקריות:

רשלנות רפואית בטיפול שיניים – בעת טיפול שיניים יכולה להיות רשלנות רפואית של מתן חומרי הרדמה במינון גבוהה מידי או שאינם מתאימים למטופל. במקרים כאלה שנחשבים נדירים (אבל הם כאלה שיכולים לקרות), ישנן תוצאות הרסניות כמו מוות, או שיתוק מוחין. בשל כך חשוב לבצע את הטיפול רק אצל רופאי שיניים מומחים ומנוסים בתחום.

אי התאמה למטופל – מטופלים שסובלים משיניים לא בריאות, חסרות ורקובות, הם החלק מהמקרים אנשים שסובלים מבעיות בריאותיות כמו בעיות סכרת, או מחלות כבד שונות שהובילו את השיניים שלהם למצב זה. בשל כך חשוב להימנע מטיפולים בהרדמה מלאה ברוב המקרים, וזאת משום שאנשים אלה נחשבים בסיכון גבוה יותר להגיב בצורה שאינה טובה לחומרי ההרדמה.

חוסר תפקוד – מלבד הסיכונים שכרוכים בהרדמה מלאה, חשוב לדעת כי לאחר טיפול כזה חשוב להתאושש בצורה טובה ושחשוב להגיע לטיפול עם מלווה שייקח את המטופל לביתו. עוד לאחר הרדמה ישנם כמה ימי התאוששות שבהם חשוב לבצע מנוחה ולהימנע מפעילות פיזית.

תמונה באדיבות: pixabay

אז מה כדאי לעשות?

אם אתם אנשים בריאים, שלא אלרגיים לחומרי הרדמה ואתם מעוניינים לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה, חשוב שתדעו כי בדרך כלל טיפול שיניים מסוג זה אינו אמור להיות מסוכן והוא כזה שנעשה על ידי המומחים בתחום.

עם זאת חשוב לפני הרדמה לוודא כי הרופא המטפל ביצע עמכם את כלל הבירורים הקשורים לטיפול, וליכולת להשתמש בהרדמה מלאה במקרה שלכם.