Site icon מקומונט לוד

טיפול בכאבי גב חזקים

סובלים מכאבי גב חזקים? ובכן, אתם לא לבד. למעלה מ-80% מהאוכלוסייה סובלים בשלב זה או אחר בחייהם מכאבי גב. כדאי לדעת כי אחרי שפעת, הפניה לטיפול רפואי השכיחה ביותר היא כתוצאה מכאבי גב , בעיקר כאבי גב תחתון. הסיבות לכאבי גב חזקים הן רבות ומשתנות בהתאם לגיל, משקל, מבנה אנטומי ועוד. כאשר סובלים מכאבי גב חזקים חשוב לפנות לגורם מקצועי על מנת לעבר אבחון מדויק ולקבל מענה יעיל לבעיה.

סיבות עיקריות לכאבי גב חזקים

ישנן שתי סיבות עיקריות לכאבי גב חזקים- כאב שרירי (מכני) וכאב גב עצבי. כאב גב שרירי מהווה את הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב חזקים בכל הגילאים, הוא נובע בגלל עומס יתר על מפרקי עמוד השדרה, השרירים והרצועות. כאב גב עצבי נגרם בגלל לחץ על שורשי העצבים או על חוט השדרה. יש לזכור כי עמוד השדרה מורכב ממבנים עדינים כמו מפרקי החוליות והדיסקוס הבין חולייתי. כאבי גב חזקים עשויים להופיע בעקבות הרמת משא כבד, מנח ישיבה או עמידה לקוי, דלקות בשרירי הגב והגידים, פריצת דיסק, בלט דיסק, בעיות יציבה, חוסר בפעילות גופנית, טראומה לגוף ועוד. גם בתקופת ההריון עשויים לסבול מכאבי גב חזקים בגלל משקל הבטן והעומס שנותר על עמוד השדרה.

כאבי גב. צילום: באדיבות pixaby

הסימפטומים השכיחים לכאבי גב חזקים הם הופעה פתאומית של כאב גב חזק ומשתק, כפי שרבים מכנים “גב תפוס” וחוסר יכולת לנוע. כמו כן, תחושת עקצוצים או נימול ברגל אחת או שתיים נחשבת לסימפטום ידוע של כאבי גב חזקים המקרינים לאזור הרגליים. סימפטומים נוספים לכאבי גב חזקים הם מתח ונוקשות בגב התחתון במהלך תפקוד יומיומי, כאבים בצד אחד, במרכז או בשני הצדדים באזור הגב התחתון, מתח ונוקשות לאורך הגפה, תחושת כבדות, לחץ ושריפה בגפה.

טיפולים יעילים בכאבי גב תחתון

לאחר אבחון מקצועי של הבעיה בגללה סובלים מכאבי גב חזקים יציע הגורם המטפל את הפתרון המתאים ביותר כדי להקל על סבלו של המטופל. יש מספר אפשרויות מומלצות עבור טיפול בכאבי גב חזקים, לרוב מתחילים בטיפולים שמרניים כמו מנוחה, תרופות לשיכוך כאבים, עיסוי, פיזיותרפיה, תרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן, טיפול במכשור גלי הלם, אולטרה סאונד ומכשיר ייעודי למתיחת עמוד השדרה המותני.

במקרים מסוימים יציע הגורם המטפל על טיפול באמצעות זריקות סטרואידים לתעלת עמוד השדרה, במקרים בהם הטיפול השמרני אינו יעיל הרופא עשוי להמליץ על ניתוח. עם זאת, חשוב להדגיש כי אופציית הניתוח נלקחת בחשבון רק במקרים בהם אין פתרון יעיל אחר לבעיה, כיום ניתן באמצעות טיפולי פיזיותרפיה להציע חלופה לניתוח המחייב זמן החלמה ארוך. טיפולי פיזיותרפיה, לרבות טיפול בגלי הלם לכאבי גב חזקים, נועדו להקל על הכאב, לשפר טווח תנועה ויכולת התפקוד ולשפר את איכות חייו של המטופל. הטיפול יעיל, בטוח, אינו פולשני ולא כרוך בכאבים.