Site icon מקומונט לוד

טיפים לבחירת מסך מחשב לבית/לעסק

אולי תופתעו לדעת אבל בחירת מסך מחשב לבית או לעסק אינה משימה פשוטה. למעשה, מדובר בפאזל כי כיום ניתן לרכוש את המחשב באופן מודולרי, כך שבחירת המסכים יכולה להיעשות בהתאם לצרכים ולדרישות הספציפיות שלכם. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא כדי לגלות את עושים את זה בהצלחה.

מסכי מחשב – לא מה שחשבתם

אם גם אתם חשבתם שמסכי מחשב הם מוצרים גנריים וכולם בעצם הם אותו הדבר – אתם לצערנו טועים ומטעים כי קיימים סוגים שונים של מסכי מחשב. למעשה, מסך מסוים יכול להיות מצוין לפלוני אבל גרוע במיוחד לאלמוני והמשמעות אחת – בחירת מסך מחשב היא לא מה שחשבתם. לפניכם טיפים שיפרטו את הפרמטרים שיש לבדוק טרם קנייה של מסכי מחשב

טיפ ראשון- הגודל

אולי תופתעו לדעת שוב אבל בניגוד לבטוי הידוע במסכי מחשב הגודל בהחלט קובע. מצד אחד, אם יש לכם תחנת עבודה בעלת שטח קטן מומלץ לבחור במסך בגודל מתאים (24 אינץ’ מקסימום).

מצד שני, אם אתם גיימרים או מייעדים את המסך לצורך צפייה בסרטים – אנחנו ממליצים לרכוש מסך שעולה על 24 אינץ’ כדי למקסם את החוויה. בנוסף, אם המסך שלכם אמור לשמש יותר מאדם אחד אנחנו ממליצים לרכוש מסך בהתאם, כלומר מסך שיש לו זווית צפייה של יותר מ-170 מעלות.

טיפ שני – החדות והרזולוציה

יותר מכל דבר אחר, רוב הזמן – העיניים שלנו על מסך המחשב. צילום: pixabay

אולי תופתעו שוב אבל הרזולוציה של מסכי המחשב שופרה פלאים בשנים האחרונות, כך שהסטנדרט כיום הוא מסכים ברזולוציית HD. עם זאת, במידה ואתם משתמשים בתוכנות גרפיות ותוכנות שונות לעיבוד תמונה מומלץ שתשדרגו את המסך, כלומר תעשו שימוש במסך שעושה שימוש בפורמט 4K או בטכנולוגיית HDR .

אנחנו ממליצים גם לא לשכוח את כרטיס המסך המתאים ולרכוש כרטיס מסך גרפי. ככה תיהנו מכל העולמות ותתפסו שתי ציפורים במכה אחת. אמנם המחיר יהיה לעיתים גבוה יותר אבל ההשקעה תחזיר את עצמה ובגדול.

טיפ שלישי – פאנלים

בטח תופתעו לדעת (כן, שוב…) דבר נוסף –  לסוג הפאנלים במסך יש השפעה על איכותו ועל איכות התמונה. מדובר בשם כולל למערכות האופטיקה והאלקטרוניקה אבל הם מתחלקים למספר קטגוריות, למשל הקטגוריה TN film שאמנם מצטיינת בזמן תגובה מהיר ובמחיר נמוך,  אבל אלו באים על חשבון החדות של הצבעים וזוית הצפייה.

אבל אל תאמרו נואש – ברוב המקרים מסכים בעלי פאנלים כאלו בהתאם מספיקים, במיוחד אם השימוש שלכם מתבטא בכתיבה ובגלישה באינטרנט . ובטח תשמחו לדעת שאם אתם מעצבים גרפיים יש עבורכם פתרון : פאנלים בקטגוריות PVA ו- IPS .

הולכים לאיבוד?

אם אתם הולכים לאיבוד אתם מוזמנים לפנות למומחים במסכים דרך האינטרנט, הטלפון או המייל. ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי כל פניה אליהם נענית הן במהירות והן במקצועיות.  לפרטים נוספים היכנסו – https://www.pccenter.co.il/category/מסכים